غلامعلی نورا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع سه محصول پاییزه کشت شده درشهرستان 80 هزار هکتار گندم، 13 هزارو 500 هکتار جو و 10 هزار و 200 هکتار دانه روغنی کلزا است.
وی با بیان اینکه بارش های مطلوب آذر ماه امسال شرایط را برای کشت محصولات پاییزه در منطقه گنبدکاووس فراهم کرد، افزود: باتوجه به شرایط جوی، فرصت کشت دانه روغنی کلزا تا آخر همین هفته بوده اما کشت گندم و جو همچنان ادامه دارد.
نورا همچنین اضافه کرد: درسال زراعی جاری اگرچه افزون بر 19 هزار هکتار قرارداد کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان منعقد شد اما به دلیل بارش های ناکافی و از دست رفتن زمان طلایی کشت این محصول، تاکنون 10 هزارو 200 هکتار کشت شده است.
وی برنامه پیش بینی شده برای کشت گندم درسال زراعی جاری در گنبدکاووس را 93 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی و بارشی تاکنون 80 هزار هکتار از این اراضی کشت شده و امکان تحقق برنامه پیش بینی شده و حتی بیشتر از آن نیز وجود دارد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: امسال برای حمایت از کشاورزان بذرهای گواهی شده و انواع کود شیمیایی از طریق مراکز خدمات کشاورزی در اختیار آنان گذاشته شد که در بحث بذر گواهی شده گندم تاکنون پنج هزارو 300 تن و توزیع انواع کود شیمیایی نیز درمجموع هشت هزار تن بوده است.
به گفته نورا، بذرهای گواهی شده گندم که بین کشاورزان گنبدی در حال توزیع است برای اراضی دیم ارقام 'کوهدشت، کریم، لاین 17 و قابوس' و برای اراضی آبی ارقام 'احسان، مروارید و گنبد' است.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان دارای 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و در تولید گندم رتبه اول استان را دارد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.