سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس گزارش مردمی فردی با هویت 'فرشاد - س' ساکن روستای مرزی قیزلر، قصد انتقال این پرنده ها را به گنبدکاووس داشت که شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: این شکارچی متخلف در حالی توسط ماموران مرزبانی شناسایی و دستگیر شد که پرنده ها را در صندوق عقب یک دستگاه پراید مخفی کرده و درحال انتقال آنان به گنبدکاووس بود.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: این شکارچی متخلف با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد و پرندگان توقیف شده نیز با حکم مرجع قضایی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس به طبیعت باز گردانده می شود.
وی همچنین از دستگیری سه شکارچی متخلف دیگر در منطقه مرزی گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: از این شکارچیان که ساکن آق قلا هستند، دو قبضه سلاح شکاری بدون مجوز و 32 عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.
سرپرست فرماندهی هنگ مرزی اترک گلستان یادآور شد: این شکارچیان متخلف به همراه سلاح های بدون مجوز خود، با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایرنا، کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، داشتن سه تالاب بین المللی که محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هکتار مرتع درشرق گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک استان گلستان نیز در این شهرستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.