رسول خزینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این افراد را اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند که با دریافت دفترچه بیمه سلامت همانند مردم ایران خدمات مورد نیاز درمانی و پزشکی را دریافت می کنند.
وی به آمار بیمه شدگان گلستانی اشاره کرد و گفت: هم اینک بیش از یک میلیون و 200 هزار شهروند استان زیرپوشش انواع بیمه هستند که در این میان بیمه شدگان روستایی با 928 هزار نفر بیشترین و بیمه سلامت ایرانیان با 180 نفر دارای کمترین تعداد بیمه شده است.
رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گلستان در ادامه به تغییرات جدید در بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال مقرر شد کسانی که دفترچه بیمه سلامت دارند، فقط از خدمات درمانی مراکز درمانی بخش دولتی بهره مند باشند.
خزینی ادامه داد: افراد زیر پوشش بیمه همگانی (سلامت) می توانند با مراجعه به مراکز دولتی از جمله کلینیک های ویژه علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
وی گفت: با مصوبه هیات دولت نحوه خدمات دهی به بیمه شدگان طرح پوشش رایگان بیمه سلامت دچار تغییراتی شده و به دریافت خدمات از بیمارستان ها و مراکز دولتی محدود شده است.
به گفته وی؛ از این پس دریافت خدمات درمانی در مطب های خصوصی، داروخانه های غیردولتی و بیمارستان های خصوصی مشمول پوشش بیمه سلامت نیست.
وی اظهارکرد: کسانی که تاکنون عضو هیچ شرکت بیمه گر نبوده و می خواهند از خدمات بیمه دولتی استفاده کنند از این پس و با پرداخت ماهانه 200 هزار ریال عضو بیمه سلامت ایرانیان شده و از خدمات تمامی مراکز دولتی و خصوصی با پرداخت تعرفه های بیمه ای استفاده کنند.
به گزارش ایرنا برای نخستین بار در دولت یازدهم پوشش بیمه همگانی سلامت به شکل رایگان برای آحاد جامعه و بخصوص افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها، اجرا شد .
پیش از این همه دارندگان دفترچه های بیمه سلامت می توانستند از خدمات همه مراکز استفاده کنند اما از اول اردیبهشت ماه امسال این چتر حمایتی جمع تر و ارائه خدئمات به دارندگان این دفترچه ها محدود به مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی شده است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.