حبیب الله ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی موقت بخشی از تونل شماره 2 معدن زغال سنگ تخت مینودشت که توسط پیمانکار شرکت البرز شرقی اداره می شود از هفته گذشته به دلیل مشکل تهویه هوا و انجام تعمیرات استحکامی بوده است.
وی بابیان اینکه این تونل حدود 40 کارگر داشت که بیشتر آنان در بخش های دیگر این معدن مشغول به کار هستند، گفت: در مدت انجام تعمیرات و رفع مشکل تهویه تونل شماره 2، کارفرما موظف است حقوق تعداد اندکی از کارگرانی را که در دیگر بخش ها به کار گرفته نشده اند، پرداخت نماید.
ابراهیمی اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده توسط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعهد کارفرما و پیمانکار، عملیات رفع مشکل تهویه و تعمیرات استحکامات این تونل ظرف 10 روز آینده به پایان می رسد.
وی با اشاره به فعالیت 100 کارگر در معدن زغال سنگ تخت مینودشت، تصریح کرد: نظارت بر رعایت اصول ایمنی دراین معدن با توجه به حادثه انفجار 13 اردیبهشت امسال در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، به صورت مستمر توسط بازرسان این اداره انجام می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مینودشت همچنین از شروع به کار کارخانه نورد فولاد این شهرستان که تابستان امسال به دلیل پایین آمدن قیمت فولاد به صورت موقت حدود سه ماه تعطیل شده بود، خبر داد و گفت: این واحد تولیدی از نیمه دوم مهرماه با 70 کارگر فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و معادن زغال سنگ آن در رشته کوه البرز شرقی قرار دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.