به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود ثمری روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول افزود: در همین پیوند باید در دانشگاه به سمت تولید مبانی نظری حرکت کنیم و در حوزه اشتغال و کارآفرینی، نیروهایی که بار اشتغال در کشور را کاهش می دهند، تربیت و تحویل جامعه نماییم.
وی عنوان کرد: امروزه ما به سمت دانشگاه نسل سوم یا کارآفرین می رویم و استراتژی های دانشگاه کارآفرین در واقع تربیت نیروهایی است که به بازار کار و نیازمندی های جامعه آگاه باشند.
وی با تاکید بر این مساله که آموزش کارآفرینی برای همه دانشجویان در مقاطع مختلف و رشته های دانشگاهی امری ضروری است، ادامه داد: دانشجو در این چنین دانشگاه هایی خود باید ایده محور باشد و باید با ادبیات کارآفرینی با آنان وارد مباحثه و مذاکره شد.
ثمری گفت: به منظور عملیاتی کردن ایده های ارائه شده می توان در قالب شرکت های دانشگاهی و شرکت های نوپا اقدام کرد که با حرکت این شرکت ها در مسیر تولید، بدون شک اشتغال توسعه پیدا می کند و هم در تولید ملی نقش بسیار تاثیر گذاری خواهد گذاشت.
مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صمعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد واحد علی آباد از جمله داشتن رشته های مرتبط با مدیریت، بویژه کارآفرینی و حضور بیش از 200 دانشجوی دکتری، می توان گفت که این واحد دانشگاهی کمک خوبی در حوزه اشتغال برای استان است.
وی افزود: بدون شک دفتر کارآفرینی و اشتغال واحد علی آبادکتول، پایگاهی برای تجارب و اندیشه ها در بخش اجرایی و عملی خواهد بود و این دفتر پیشگام و زمینه ساز تقویت تعامل دانشگاه، صنعت و بخش های اقتصادی است.
وی یادآور شد: با توجه به ارتباط خوب این واحد دانشگاهی با سایر نهادها، این واحد جزو دانشگاه های پیشرو در حوزه کارآفرینی کشور است.
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: یکی از معضلات و مشکلات جامعه، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و دفتر کارآفرینی و اشتغال، زمینه ساز و پیشگام در بخش دانشگاهی و در بخش صنعت خواهد بود و بین صنعت، دانشگاه و بخش های اقتصادی ارتباط برقرار می کند.
سعید مازندرانی افزود: یکی از رسالت های اصلی این دفتر شناسایی طرح ها، نوآوری ها و افراد دارای تفکر خلاقانه و کارآفرین است تا از این طریق وارد بازارکار شده و کارآفرینی رونق گیرد.
وی با یادآوری این که گلستان نرخ بالایی از بیکاری جوانان را دارد، اظهار داشت: با افتتاح این دفتر در آینده ای نزدیک بستر لازم برای همکاری بیش از پیش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برای رفع مشکلات اشتغال جوانان فراهم می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول هم در این مراسم با اشاره به سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران و نقشه علمی جامع کشور و همچنین منویات مقام معظم رهبری در بحث علم نافع و علم مثمر، گفت: هدف از افتتاح این دفتر، توسعه شهرستان، نافع تر کردن علم های نظری و کمک به بحث اشتغال و کارآفرینی است تا با وجود اساتید و کارآموزان بتوان به کارآفرینی، علمی کردن ایده ها، انباشت تجربه و گرفتن نتایج مطلوب کمک کرد.
علی رضا اسفندیاری مقدم با بیان اینکه مخاطب این دفتر همه افراد جامعه و دانشجویانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستند، می باشند،، تصریح کرد: هر کس به این دفتر نزدیکتر باشد و ارتباط بهتری برقرار نماید، بدون شک ایده ها و نظرشان عملیاتی تر خواهد شد.
/1860/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.