عید محمد فاروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: بیش از این، ماشین های کشاورزی زیر 13 سال شماره گذاری می شدند و اجرای آن هم از سال 93 در استان آغاز شده بود.
به گفته وی 5 هزار و 600 پرونده برای شماره گذاری ماشین های کشاورزی در استان تشکیل شده که تاکنون برای 80 درصد این پرونده ها با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، پلاک صادر و نصب شده است.
وی شناسنامه دار کردن خودروهای کشاورزی، آسان سازی پرداخت تسهیلات و اعتبارات، جلوگیری از ترددهای غیرمجاز و غیرقانونی، تعیین هویت قانونی خودرو و ثبت مالکیت آن و جلوگیری از سرقت های احتمالی را از مهم ترین اهداف اجرای طرح شماره گذاری ماشین های کشاورزی در استان برشمرد.
فاروقی از دارندگان ماشین های کشاورزی شامل تراکتور و کمباین در استان درخواست کرد که برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین انجام امور شماره گذاری وسایل نقلیه خود به مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کنند.
به گفته وی 32 هزار و 500 دستگاه تراکتور، 2 هزار و 700 دستگاه کمباین، یک هزار و 700 دستگاه تیلر و 47 دستگاه چاپر در استان وجود دارد که در بخش کشاورزی استفاده می شود.
مطابق آمار استخراجی و به نقل از دستگاه های ذیربط؛ استان گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع علاوه بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی، دارای ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر اراضی ساحلی، بیش از سه میلیون واحد دامی بوده و برخوردار از حدود 900 واحد مرغداری است و در تولید محصول های زراعی، دامی و باغی در کشور از جایگاه ویژه برخوردار می باشد.
گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.
6204/1860
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشاردهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.