به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی روز سه شنبه در مراسم یادواره 6 شهید دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی و شهدای مدافع حرم شهرستان آزادشهر در شرق گلستان گفت: علاوه بر فرهنگ ایثار و شهادت، تبعیت و پشتیبانی از رهبری که وصیت همه شهیدان انقلاب اسلامی است برای مقابله با توطئه های دشمنان ضروری است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای دانشجو و مدافع حرم، افزود: امروز امنیت، اقتدار، عزت، آرامش و آسایش کشور و مردم ما مدیون خون شهیدان است.
حجت الاسلام رعایتی با مطرح کردن این سوال که برخی ها می گویند فایده برگزاری یادواره شهدا با گذشت سال ها از شهادت آنان چیست، گفت: مهمترین هدف برگزاری این مراسم، یادآوری اهداف والای شهیدان است که به خاطر آن جان خویش را نثار کردند.
وی با اشاره به وضعیت کشور و مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که فاقد عزت و استقلال و زیر سلطه استکبار بودند، تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب و خون شهیدان، کشور ایران از زیر یوغ و سلطه استکبار خارج و امروز دارای عزت، استقلال و آزادی است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان ادامه داد: استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در 38 سال گذشته تلاش های زیادی اعم از تحریم، ترور و جنگ و اکنون جنگ نرم انجام داده است و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام رعایتی افزود: امروز دشنمنان درقالب جنگ نرم تلاش می کنند اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان را با سرگرم کردن به فیلم های ماهواره ای، فضای مجازی و اینترنت و یا تغییر در پوشش ظاهری و درکل ترویج فساد و بی بندباری از انقلاب اسلامی و ارزش های آن دور کند.
وی اضافه کرد: تلاش های دشمن اگرچه تا حدودی موثر بوده اما بیشتر مردم و جوانان ایران اسلامی همچنان وفادار به انقلاب، رهبری و آرمان های نظام اسلامی هستند که نمونه های آن را در رشادت جوانانی چون شهید حججی و یا موفقیت های علمی جوانان این مرز و بوم در حوزه های مختلف شاهد هستیم.
حجت الاسلام رعایتی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز رسالت دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان افسران خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان، بسیار پررنگ است.
وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا با حضور پرشور مردم همچنین تجدید بیعت با آرمان های شهیدان، امام شهیدان و رهبری انقلاب است زیرا مادامی که ما راه شهیدان را ادامه دهیم، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 94 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و از زمان پیروزی انقلاب تا کنون 225 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.