به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز دوشنبه در همایش وحدت اسلامی که باحضور آیتین بستانزی استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آتن یونان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان گنبدکاووس در مسجد آخوند طلابی این شهرستان برگزار شد، گفت: امروز برای تقویت وحدت امت اسلامی باید این سه مولفه را گسترش دهیم.
وی در توضیح مولفه همدلی، گفت: همدلی یعنی همدیگر را دوست بداریم و مصالح یکدیگر را مصالح خود دانسته و درموفقیت های هم خوشحال باشیم و هرگز کدورت ها را به دل راه ندهیم.
حجت الاسلام ترابی افزود: در مولفه همفکری نیز با توجه به اینکه دشمن امت اسلام یکی بوده و امروز از نفوذ و گسترش اسلام نگران است، همه باید برپایه اصول مشترک دینی خود مانند توحید، نبوت و معاد و نیز با الهام از قرآن و سیره پیامبر (ص) همواره مخالف طاغوت و زورگویان باشیم و درمقابل آنان کوتاه نیاییم.
وی اضافه کرد: مولفه همکاری نیز به این معنا است که امت اسلام باید حضور درکنار یکدیگر را پر رنگ تر کند زیرا دشمنان از هرگونه فاصله گرفتن ما برای ایجاد اختلاف و فتنه گری بین امت اسلام استفاده می کند.
حجت الاسلام ترابی با خوب توصیف کردن وضعیت وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب در ایران اسلامی و نیز در استان گلستان و منطقه گنبدکاووس، تصریح کرد: ما باید یاد بگیریم مطالبات خود را در راستای مشترکات دینی، قانون و نظام سیاسی که همه آن را قبول داریم پیگیری نماییم تا پایه های وحدت مستحکم تر شود.
امام جمعه گنبدکاووس، برگزاری نشست های علمی بین علما و روحانیون، حضور در درس اخلاق علما، تقویت خیرخواهی و ترویج سیره نبی مکرم اسلام (ص) درجامعه بالاخص نسل جوان را در تقویت وحدت درجامعه مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
حجت الاسلام ترابی گفت: آنچه سبب رشد و تعالی اسلام شده، معنویت، اخلاق، علم گرایی، حسن خلق، امانت داری و توصیه به رعایت قواعد زندگی اجتماعی است که باید این اصول را در جامعه بیشتر ترویج دهیم.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است که بیش از نیمی از جمعیت آن را هموطنان اهل سنت تشکیل می دهند و همه ساله در ایام هفته وحدت، آیین هایی برای بزرگداشت این هفته در منطقه برگزار می شود.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.