به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم غفاری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اگر بخواهیم فقط به بودجه های دولتی برای رسیدگی به امورات معلولین و کمک به توانمندسازی و رفع نیازهای درمانی آن ها اکتفا کنیم ، بسیاری از نیازها و کمبودها برطرف نخواهد شد.
وی بیان کرد: سرانه دولتی پرداخت شده برای هر معلول گلستانی تنها 100 هزار ریال است که این مبلغ پاسخگوی نیازهای فراوان آنها نبوده و چاره ای جز تلاش برای جذب بیشتر کمک های خیرین نداریم.
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: سال گذشته 15 میلیارد ریال کمک برای تامین لوازم توانبخشی و 5 میلیارد ریال برای تامین نیازهای ارتوپدی معلولین استان هزینه شد که بخش زیادی از این اعتبار با کمک خیرین تامین شد .
غفاری، تلاش برای تقویت بنیان خانواده های دارای معلول را یکی از اولویت های جدی این سازمان دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف، کمک های مالی منظم به خانواده هایی که فرزندان معلول خود یا یکی از بستگان نزدیک را نگهداری کنند ، پرداخت خواهد شد.
وی گفت : در حال حاضر در 15 مرکز نگهداری معلولین گلستان بیش از 750 کودک نگهداری می شود که امیدواری شرایط برای بازگشت این کودکان به خانواده ها فراهم شود .
مدیرکل بهزیستی گلستان به توسعه خدمات بهزیستی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی مانند کودک آزاری اشاره کرد و گفت : امسال 45 کودک آزاری در شهرهای استان به بهزیستی گزارش شد که از این تعداد و با مداخلات بموقع کارشناسان و روانشناسان بهزیستی، شرایط برای بازگشت 25 کودک به خانواده فراهم شد.
غفاری ادامه داد : 20 کودک باقیمانده که مورد آزار والدین قرار گرفته بودند به دلیل نبود شرایط مناسب در خانواده ها برای ادامه زندگی ، به مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی تحویل داده شدند.
وی در ادامه به برنامه این سازمان برای کمک به توان بدنی معلولین با حمایت از تیم های ورزشی اشاره کرد و گفت: اگر چه متولی امورات ورزش حرفه ای، اداره کل ورزش و جوانان است اما بهزیستی با وجود بضاعت اندک از هیچ کوششی برای رفع نیاز ورزشکاران معلول دریغ نخواهد کرد.
مدیرکل بهزیستی گلستان بیان کرد: پرداخت بخشی از نیاز مالی تیم های گلستانی حاضر در لیگ برتر رشته های گوناگون و تامین برخی از نیازهای اولیه انجام ورزش ، بخشی از کارهای انجام شده در این بخش است که امیدواریم با حمایت بیشتر خیرین، شاهد بهبود خدمات ارائه شده به معلولین باشیم .
/1860/3091
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.