سیدمهدی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حفر این دو حلقه چاه با اعتبار پیش بینی شده سه میلیارد و 478میلیون ریال انجام می شود که پس از تجهیز آن و نیز راه اندازی تصفیه خانه آن، علاوه بر تامین آب شرب دو روستای کرند و هوتن، آب شرب مورد نیاز 12 روستای دیگر نوار مرزی را به صورت سیار تامین می کند.
وی افزود: با حفر این دو حلقه چاه و نصب آب شیرین کن علاوه بر جمعیت 2166 خانواری دو روستای کرند و هوتن، به 12 روستای فاقد آب دیگر این بخش با جمعیت تقریبی 819 خانوار به صورت سیار آبرسانی می شود.
حسینی اضافه کرد: با بهره برداری از این دو حلقه چاه، در زمان و هزینه آبرسانی به 12 روستایی که پیش این نیز به صورت سیار آبرسانی می شدند از جمله دماغ، خیرخوجه نجف، خیرخوجه علیا و سفلی، دده الوم، قربان قلیچ و کلیجه صرفه جویی می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس همچنین از لایروبی دو حلقه چاه آب شرب در روستای های آرتق مختوم و محمد ایمر از توابع بخش مرکزی این شهرستان با هزینه 700 میلیون ریال خبر داد و گفت: با این اقدام 907 خانوار این دو روستا از آب با کیفیت بالاتر بهره مند می شوند.
حسینی، تعمیر مخازن هوایی آب روستاهای کوچک الوم، قورپلجه و کسکن قوجق با هزینه 150 میلیون ریال را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد و تصریح کرد: هزینه این اقدام توسط خیرین تامین و پرداخت شد.
وی همچنین گفت: در راستای رعایت اصول پدافند غیرعامل علاوه بر حضور نیروهای امور آب و فاضلاب روستایی در مانوری که چندی پیش برگزار شد، ایمن سازی انبار تاسیسات و مخازن آب و چاه ها نیز انجام شده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان 32 هزار مشترک با جمعیت تقریبی 200 هزار نفر دارد که آب شرب مورد نیاز آنان از 51 حلقه چاه و یک دهه چشمه تامین می شود.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.