براساس اعلام روز دوشنبه شیلات به ایرنا، سید جواد قدس علوی اظهارکرد: آمادگی داریم با کارشناسان محیط زیست بحث کانال های آبرسان مجتمع پرورش میگو گمیشان را بررسی و با حفظ ظرفیت های زیست محیطی این اقدام استمرار یابد.
وی بیان کرد: مجوز کانال دوم آبرسان به مجتمع پرورش میگوی گمیشان سال 94 دریافت و با اقدامی جهادی ساخت آن در شرایط سخت اقتصادی دولت در همان سال اجرا شد.
مدیر کل شیلات گلستان افزود: حل مشکلات کانال آب رسان مجتمع پرورش میگوی گمیشان انتفاع استان در زمینه های محیط زیست، شیلات و اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایرنا سایت پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی دریای خزر تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.
طرح توسعه مرکز پرورش میگو در شهرستان گمیشان واقع در شمال غرب گلستان از ٤ هزار هکتار به ١٠هزار هکتار مد نظر مسئولان شیلات استان است.
در سال 95 حدود 1120 تن میگو از 25 مزرعه پرورشی در شهرستان گمیشان برداشت شد که نسبت به راندمان تولید سال قبل از آن افزایش 57 درصدی داشت.
80 درصد میگوی تولید شده در گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا از جمله امارات، چین، ویتنام و اسپانیا صادر می شود و 20 درصد باقیمانده به مصرف داخلی می رسد.
در حوزه عمل آوری و بسته بندی میگوی گلستان 5 مرکز فعال بوده و یک مرکز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
3091 /1648
تنظیم : میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.