به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب شفاهی نوده روز چهارشنبه درجلسه ساماندهی کشتارگاه شهرداری آزادشهر، گفت: با وجود تذکرات متعدد برخی نهادهای نظارتی همچون دامپزشکی، مرکز بهداشت، محیط زیست و دادستانی برای رفع نواقص و بهسازی کشتارگاه دام این شهر، اما هنوز این ایرادات رفع نشده است.
وی باتاکید برضرورت توجه به سلامت شهروندان، افزود: کمبود منابع مالی شهرداری از دلائل تاخیر در بهسازی کشتارگاه بوده که شهرداری موظف است با توجه به مخاطره افتادن سلامت عمومی، ظرف سه ماه آینده با تامین بودجه لازم نسبت به بهسازی کشتارگاه اقدام نماید.
به گزارش ایرنا، دکتر پرویز گلزاری مدیر شبکه بهداشت و درمان آزادشهر نیز دراین جلسه با اشاره به بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان این مدیریت، گفت: نداشتن کارت سلامت توسط کارکنان، رها سازی فضولات و خونابه ، نداشتن سردخانه، نشانه گذاری نکردن لاشه های دام کشتار شده، فقدان کوره دفع ضایعات و بقایای کشتار و نامناسب بودن سیستم تهویه و تصفیه آب از مهمترین اشکالات کشتارگاه دام این شهرستان است.
شهردار آزادشهر نیز با تاکید بر تلاش در جهت بهسازی کشتارگاه دام ،گفت: رفع این مشکلات که ناشی از قصور مدیران قبلی شهرداری است، نیازمند 10 میلیارد ریال بودجه و سه ماه زمان می باشد.
شهرام سعیدی افزود: درمرحله نخست برای احداث سردخانه این کشتارگاه یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش داریم طی هفته های آینده این مورد انجام و برای رفع کامل نواقص کشتارگاه به مساعدت دیگر ادارات و نهادها و خیرین نیاز است.
شهرستان آزادشهر با 94 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/9433/3039/1648
خبرنگار : علی اصغر قزل سفلو ** تنظیم : علی لکزانوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.