به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ارشاد اسلامی رمضان یازرلو اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر آذر ماه سال جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های عکس تئاتر، کتاب و کارگاه آموزشی تئاتر از برنامه های جانبی این جشنواره است.
معاون ارشاد گلستان به انتشار پیش فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر امیدهای جوان از جشنواره تئاتر استانی تفکیک‌ شده و به‌ صورت مستقل در زمانی مشخص و با یک شیوه اجرایی جدید، با رویکرد آموزشی اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: انتشار فراخوان حمایت از تولید و اجرای عمومی متون برگزیده استان تا نیمه دوم آبان ماه اطلاع رسانی می شود که هنرمندان استان می ‌توانند متون نمایشی خود را پس از دریافت تائید شورای نظارت بر نمایش شهرستان به انجمن هنرهای نمایشی استان ارسال کنند.
یازرلو ادامه داد: پس از جمع‌ آوری متون و بررسی آن توسط شورای استانی، تعداد ١٠ اثر نمایشی در نیمه دوم سال جاری و نیمه اول سال آینده به منظور اجرای عموم مورد حمایت مالی تا مبلغ 70 میلیون ریال قرار خواهند گرفت.
وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی گفت: به مناسبت ایام سوگواری نمایش 'روز واقعه' به کارگردانی فرشید مصدق از فردا چهارشنبه 10 آبان به مدت 20 روز در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اجرای عموم گذاشته می شود.
یازرلو یادآور شد: این نمایش براساس فیلمنامه 'روز واقعه' اثر بهرام بیضایی بوده که طراحی و دراماتوژ آن را نیز فرشید مصدق بر عهده داشته است.
به گفته وی؛ این نمایش با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید شده و در آن 30 هنرمند فعال استان در کنار پیشکسوتان و بازیگران جوان حضور دارند.
این نمایش از ساعت 18.30 دقیقه هر روز به روی صحنه خواهد رفت.
3014/1648
تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.