به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم قبل از آغاز این مانور که روز دوشنبه درمحل فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، رئیس اداره برق این شهرستان در سخنانی حفظ آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی، شناخت تهدیدات شبکه برق و تلاش برای رفع خاموشی در کوتاهترین زمان را از اهداف این رزمایش برشمرد.
محمدعلی عربگلو افزود: در این مانور دو ساعته 15 تیم حوزه اتفاقات برق شهرستان اقدام به تعمیرات پست شماره یک این شهر کرده و دراین فاصله برق مصرفی 40 هزار مشترک که در بخشی از نقاط شهری و 38 روستا واقع اند، به دیگر پست ها منتقل می شود.
وی بابیان اینکه هم اکنون برق 120 هزار مشترک این اداره از چهار پست برق 63،20 کیلو ولت تامین می شود، گفت: تکمیل پست شماره چهار شهری گنبدکاووس و نیز احداث پست جدید شماره پنج این شهرستان برای تامین برق پایدار در تابستان سال آینده ضروری است.
عربگلو همچنین برلزوم تهیه 'دیزل ژنراتور' توسط ادارات و نهادهای حساس برای تامین برق در مواقع خاموشی های کوتاه و بلندمدت ناشی از حوادث احتمالی و در راستای اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد و یادآور شد: از 69 اداره و نهاد و یا مراکز حساس در گنبدکاووس تنها پنج مشترک دارای دیزل ژنراتور هستند.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از شرکت توزیع نیروی برق گلستان برای برگزاری این مانور و نیز حضور ادارات و نهادهای خدماتی از شرق استان، گفت: این مانور علاوه بر حفظ آمادگی نیروهای حوزه اتفاقات برق، فرصتی برای شناخت مسائل و مشکلات این حوزه و نیز رسیدگی به مطالبات مردم است.
عبدالقدیر کریمی افزود: مطالبات و انتظارات مردم از دستگاه های اداری و اجرایی بویژه در مواقع بحران ها و حوادث بیشتر است و این امر می طلبد تا مسئولان علاوه بر آمادگی لازم نسبت به پیش بینی تجهیزات مورد نیاز اقدام نمایند.
وی با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل (6 تا 12 آبان)، اضافه کرد: هدف از راه اندازی سازمان پدافند غیرعامل صیانت از دستاوردهای انقلاب در برابر تهدیدات دشمنان و نیز حوادث طبیعی و غیرطبیعی احتمالی است.
کریمی، محور قراردادن مردم و استفاده از مشارکت آنان در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل را مهم دانست و تصریح کرد: پدافند غیر عامل فرصت خوبی برای صیانت از دستاوردهای انقلاب در همه حوزه ها است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و 5071 کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.