به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه درمراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل اضافه کرد: پدافند غیرعامل از راهبردهای اصلی نظام است که رعایت اصول آن برای صیانت از دستاوردهای انقلاب بر همگان ضروری است.
وی با اشاره به سخنی از رهبری انقلاب که فرمودند ' اگر محافظت غیرنظامی نبود تمام دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف در یک نصف روز هدر می رفت'، گفت: این نوع پدافند مستلزم استفاده از جنگ افزار نظامی نیست بلکه به کارگیری مجموعه اقداماتی است که از ورود خسارت به تاسیسات نظامی و غیرنظامی و یا خسارات جانی پیشگیری کرده و یا آن را کاهش می دهد.
کریمی، اقدامات پیشگیرانه، آماده سازی و امداد رسانی، هشدار و خطر و پشتیبانی را چهار اصل پدافند غیرعامل دانست و اضافه کرد: مکان یابی، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، مقاوم سازی و استحکامات و اعلام خبر از دیگر اصول اولیه پدافند غیرعامل محسوب می شوند.
وی با تاکید برضرورت مشارکت دادن مردم درحوزه پدافند غیرعامل، تصریح کرد: لازمه تحقق این مهم، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به آحاد مردم درخصوص اصول پدافند غیرعامل است که همه دستگاه های متولی و خدماتی عضو این سازمان باید دراین خصوص تلاش نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از دستگاه های عضو سازمان پدافند غیرعامل نیز خواست در راستای وظایف و ماموریت های محوله، خود را به اداوات و امکانات مورد نیاز پدافند غیرعامل مجهز نمایند.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.