حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نعیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتاب ها درقالب طرح وقف مشارکتی قرآن کریم که توسط اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس درحال اجرا است، با 60 درصد تخفیف خریداری و بین پاسگاه ها و گروهان های مرزی مستقر در دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه توزیع شد.
حجت الاسلام نعیمی به برنامه های قرآنی هنگ مرزی اترک گلستان نیز اشاره کرد و گفت: طرح حفظ یک، سه و پنج جزء قرآن کریم، طرح تلاوت قرآن ویژه پرسنل وظیفه و پایور و طرح ریشه کنی بیسوادی قرآنی ویژه پرسنل وظیفه ازجمله برنامه های قرآنی این یگان نظامی است که به صورت مستمر درطول سال برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح ها تاکنون 85 نفر از پرسنل پایور و وظیفه موفق به حفظ یک تا پنج جزء قران کریم شدند و یک نفر از پرسنل وظیفه نیز در مسابقات کشوری ویژه یگان های نظامی، رتبه سوم را کسب کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح وقف مشارکتی قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ وقف کتاب به مساجد، حسینیه ها، امامزادگان و بقاع متبرکه، مدارس، دانشگاه ها و ادارات و نهادها توسط این اداره انجام می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری افزود: دراین طرح مشارکتی اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با خرید کتاب قرآن با قیمت هر جلد 170 هزار ریال که یکصد هزار ریال آن توسط اداره اوقاف و 70 هزار ریال توسط افراد حقیقی و حقوقی پرداخت می شود، کتاب قرآن خریداری شده را وقف مساجد، امامزادگان، مدارس، دانشگاه ها و یا ادارات و نهادها نمایند.
وی اضافه کرد: در مدت اجرای این طرح که از چندی پیش در قالب برپایی نمایشگاه کتاب در محل امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس آغاز شده و همچنان ادامه دارد تاکنون حدود سه هزار جلد کتاب قرآن به صورت مشارکتی وقف مساجد، امامزادگان، مدارس، دانشگاه ها و ادارات و نهادها شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.