دکتر حسن رحیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد قرص و کپسول بین دو هزار دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوره اول و دوم در 25 مدرسه گالیکش توزیع شد.
وی گفت: قرص های آهن باید به مدت 4 ماه هر هفته یک قرص و کپسول های ویتامین D نیز به مدت 9 ماه هر ماه یک قرص توسط دانش آموزان گروه هدف بانظارت مدیران و دبیران مدارس مصرف شود.
دکتر رحیم زاده اضافه کرد: کم خونی ناشی از کمبود آهن باعث خستگی، تنگی نفس، رنگ پریدگی، اضطراب، سرگیجه، کاهش تنفس و تمرکز در فرد شده که با مصرف بموقع و درست قرص آهن، این عوارض برطرف می شود.
وی تصریح کرد: با مصرف صحیح ویتامین D نیز از پوکی استخوان که دامنگیر تعداد زیادی از زنان و دختران جامعه است، پیشگیری می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش، یکی از راه های پیشگیری و درمان کمبود آهن و ویتامین D را استفاده از منابع غذایی چون گوشت قرمز، مرغ، ماهی، جگر، حبوبات و سبزی های برگ سبز دانست و گفت: مهمترین منبع ویتامین D علاوه بر نور خورشید، مواد غذایی مانند ماهی، شیر، زرده تخم مرغ و کره طبیعی است.
رحیم زاده یادآور شد: طرح توزیع قرص آهن و کپسول ویتامین D پارسال نیز با توزیع 30 هزار قرص آهن و 16 هزار کپسول ویتامین D بین 1800 دانش آموز دختر در گالیکش اجرا شد.
به گفته وی، در اجرای این طرح 13 ماما، هفت کارشناس بهداشت خانواده، سه کارشناس ستادی و 25 نفر از مدیران مدارس مشارکت دارند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/7481/
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.