رحمت الله غیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان استقبال کشاورزان گنبدی نسبت به کشت کلزا در سالجاری زراعی افزود: پیش بینی می شود کشت این محصول تا 20 هزار هکتار نیز افزایش یابد.
وی بابیان اینکه تاکنون 530 هکتار کلزا در گنبدکاووس کشت شده است، تصریح کرد: مدیریت جهادکشاورزی برای کشت این محصول تاکنون 60 تن انواع بذر گواهی شده و 7200 تن انواع کود شیمیایی بین کلزاکاران این شهرستان توزیع کرده است.
وی از کشاورزانی که قصد دارند درسال زراعی جاری نسبت به کشت دانه روغنی کلزا اقدام نمایند، خواست قبل از کشت زمین خود را آبیاری نمایند.
رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس با ذکر این نکته که میزان بارش چند روز پیش در منطقه چهار میلیمتر بود که برای کشت دانه روغنی کلزا کافی نیست گفت: آن دسته از کشاورزانی که قصد دارند کلزا بکارند باید نسبت به آبیاری زمین قبل از کشت اقدام کنند.
وی، بهترین زمان کشت کلزا در منطقه گنبدکاووس را 15 مهر تا پایان آبان و حداقل نیاز آبی در زمان کشت را نیز 15 میلیمتر دانست و گفت: کشت کلزا بهترین محصول در راستای تناوب کشت و جایگزین گندم است که تولید هر دو محصول را افزایش می دهد.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گنبدکاووس به سطح کشت کلزا درسال زراعی گذشته نیز اشاره کرد و یادآور شد: پارسال 13 هزار هکتار دانه روغنی کلزا در این شهرستان کشت شد که به دلیل سرما و یخبندان در اوایل آذر، افزون بر هشت هزار هکتار این محصول دچار خسارت شد و تنها حدود پنج هزار هکتار به مرحله تولید و برداشت رسید.
شهرستان مرزی گنبدکاووس در شرق گلستان حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و از قطب های مهم تولیدات کشاورزی استان و کشور بویژه در تولید گندم به شمار می رود.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.