سعید مازندرانی سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار بیکاری در استان گلستان تا 73 هزار نفر نیز گزارش شده است که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تعداد زیادی از آنها دانش آموختگان مراکز علمی هستند.
به گزارش ایرنا استان گلستان نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد.
وی اضافه کرد: فراوانی بیکاری جوانان تحصیلکرده استان گلستان به رشته‌های محیط زیست، علوم کامپیوتر، صنعت و برخی رشته‌های علوم انسانی اختصاص دارد و البته کم‌ترین نرخ بیکاری مختص رشته‌های پیراپزشکی و علوم ‌پزشکی است.
به گفته وی تناسب نداشتن رشته‌های دانشگاهی با نیاز جامعه و ورودی‌های پی درپی مراکز علمی بدون توجه به نیار بازار کار باعث شده است در بیشتر استانها از جمله گلستان شاهد خیل عظیمی از جوانان بیکار باشیم.
وی بیان کرد: فقدان صنایع بزرگ، کشاورزی خرده مالکی، کم توجهی به مباحث فناوری با رویکرد اشتغال‌، ضعف مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و مدارس نیز از جمله دیگر دلایل آمار بالای بیکاری جوانان در استان گلستان است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از دیگر سو کسب نکردن مهارت‌های مختلف در دوران دانشجویی موجب شده تا جوانان بعد از اتمام تحصیل به دلیل ناآشنا بودن با شرایط اقتصادی و نیاز جامعه جذب بازار کار نشوند.
در همین پیوند معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: جوانان در سن یادگیری 18 سالگی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و در 24 سالگی با کمترین تجربه دانش آموخته می‌شوند.
محمد رهبری در گفتگو با ایرنا ابراز کرد: چنانچه اجرای طرح کارورزی با مدیریت صحیح و بازدهی رضایت‌ بخش انجام شود؛ در کاهش نرخ بیکاری جوانان موثر خواهد بود.
به گفته وی طرح کارورزی به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای بکارگیری نیروهای تحصیل کرده با هدف مهارت‌آموزی و هدایت دانش آموختگان به سمت بازار کار در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا اقتصاد استان گلستان مبتنی بر کشاورزی سنتی است.
سایر مزیت های نسبی استان گلستان همچون گردشگری بدلیل فراهم نبودن زیرساخت ها هنوز شکوفا نشده است.
3014/2729
خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.