به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز یکشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: امسال ناشران در این نمایشگاه 52 هزار و 693 عنوان کتاب و دیگر محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.
وی گفت: در بخش دانشگاهی 260 ناشر، حوزه عمومی 114 ناشر، کودک و نوجوان 29 ناشر، کمک آموزشی 19ناشر، پزشکی 13 ناشر، استانی 14 ناشر، اهل سنت 7ناشر، حقوقی 5 ناشر، کشاورزی و زبان خارجه و ادبیات هرکدام 3 ناشر، هنر 2 ناشر تازه های نشر را در سالن 6هزار مترمربعی نمایشگاه بین المللی استان گلستان در گرگان ارائه می کنند.
به گفته وی؛ این نمایشگاه ساعت 15 و 30 دقیقه 25 مهر با حضور مشاور ویژه و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز می کند.

*افزایش 10 درصدی توزیع بن کتاب
حجت الاسلام فضیلت گفت: امسال 5 میلیارد و 500میلیون ریال بن کتاب برای علاقمندان خرید از نمایشگاه اختصاص یافته که نسبت به سال قبل از 10 درصد افزایش برخوردار است.
وی افزود: فروش کتاب با 30 درصد تخقیف پیش بینی شده که 20 درصد آن از محل بن تامین شده و بقیه از طریق ناشران برای خریداران کتاب در نظر گرفته می شود.
وی اضافه کرد: توزیع بن کتاب نمایشگاه به صورت فروش اینترنتی توسط بانک شهر آغاز شده است وعلاقمندان می توانند نسبت به تهیه بن کتاب اقدام کنند.

*هزینه برپایی نمایشگاه کتاب 2 میلیارد و 700 میلیون ریال
مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد که برپایی نمایشگاه سراسری کتاب در استان دو میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه برای دولت دارد که برای اجاره محل برگزاری، پذیرایی غرفه داران، حمل کتاب از تهران به گرگان، بیمه نمایشگاه، اجرای برنامه های جانبی و تبلیغات هزینه می شود.
به گفته وی؛ 850 میلیون ریال از اعتبار در نظر گرفته شده برای برگزاری این نمایشگاه به اجاره محل برگزاری آن اختصاص دارد و این مساله به عنوان معضل در برگزاری نمایشگاه ها در استان گلستان است.

*تدارک 35 برنامه متنوع فرهنگی هنری در حاشیه نمایشگاه
فضیلت از تدارک 35 برنامه متنوع فرهنگی هنری در حاشیه نمایشگاه سراسری کتاب گلستان خبر داد و گفت: ازاین برنامه ها می توان به رونمایی از کتاب، جشن امضا با حضور نویسندگان کشوری، کارگاه آموزشی، معرفی کتاب و نقد و بررسی آن، نشست های تخصصی با موضوع اقتصاد نشر، نقش مطالعه در زندگی پایدار، بررسی ادبیات داستانی، کودک خلاق، اجرای برنامه های هنری ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی کارگاه قصه گویی و تعزیه کودک و نوجوان اشاره کرد.
وی گفت: همچنین نمایش خیابانی در حاشیه نمایشگاه نیز اجرا می شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب را دسترسی آسان تر و ارزان تر ومتمرکز به تازه های نشر کشور، تعامل با ناشران کشوری و کمک به اقتصاد نشر، توسعه فرهنگی استان، ایجاد حرکت فرهنگی و شور فرهنگی ،تقویت کتابخانه هاو تمرکز زدایی از مرکز کشور بیان کرد.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب استان در گنبدکاووس نیز افزود: برای تحقق این رخداد فرهنگی در شهر گنبدکاووس تلاش شد اما به دلیل تامین نبودن زیر ساخت لازم همچون فضای مناسب و وجود توقفگاه خودرو؛ متولی اصلی برگزاری نمایشگاه با آن موافقت نکرد.
در دهمین دوره از نمایشگاه سراسری کتاب گلستان در سال گذشته 500 ناشر شرکت داشتند و حدود 10 میلیارد ریال فروش کتاب انجام شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.