به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، رحیم علی درویشی روزدوشنبه در مراسم معرفی مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف گلستان در گرگان اظهار کرد: مسئولان و رابطان حفاظت باید با شناسایی عواملی که به اعتماد مردم و سلامت محیط قوه قضاییه خدشه وارد می کنند ، راه را بر کوچکترین فساد و ناامنی ببندند.
وی افزود: اگر محیط ناامن باشد افراد برای رسیدن به حق خود، راه های غیرقانونی پیدا می کنند اما اگر امنیت و سلامت محیط فراهم باشد افراد بدون نگرانی پیگیر حق خود از راه های قانونی خواهند بود.
به گفته وی؛ نظارت، سالم سازی محیط و مبارزه با آسیب ها و تهدید ها در صورتی محقق می شود که رابطان و مسئولان حفاظت با رفتارهای اسلامی، رعایت انصاف و خودسازی الگو و پیشتاز باشند.
درویشی؛ دلسوز بودن را یکی دیگر از ویژگی های ناظران خواند و گفت: نیروهای حفاظت و ارزشیابی باید دلسوزانه برای ارتقا و رشد پرسنل تلاش کنند.
مدیرکل حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف کشور همچنین گفت: امروز قوه قضاییه و قضات ما در سایه اتحاد و ولایت مداری پیشقراول احقاق حق، امنیت و مبارزه با فساد هستند و به همین علت هم مورد هجمه های ناجوانمردانه و بدون مدرک قرار گرفته اند.
درویشی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم و نفوذ نیز اظهارکرد: امروز دشمنان می خواهند با نفوذ در لایه های انقلاب و ورود مخفیانه به زندگی مردم ،باطل را به جای حق جلوه دهند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند با سلب اعتماد، مردم را نسبت به مسئولین نظام بدبین کنند، تاکید کرد: تلاش دشمن به این دلیل بوده که قوه قضاییه و قضات ما با تمام توان با فساد و فتنه گری ها مبارزه می کنند.
هادی هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان نیز گفت: با وجود ورود سالانه حدود 400 هزار پرونده به دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف استان و امکان تخلفاتی که در این پرونده ها وجود دارد تعداد تخلف به اندازه انگشتان دست هم نیست.
وی افزود: هر چند شمار تخلفات اندک است اما نیاید اجازه دهیم همین تعداد کم نیز آبرو و اعتماد مردم به دستگاه قضایی را خدشه دار کند.
هاشمیان در ادامه با بیان اینکه رویکرد ما در بخش حفاظت و اطلاعات مچ گیری نیست، گفت: اولویت فعالیت ها، آموزش به همکاران در کنار تقویت نظارت ها بوده زیرا تجربه نشان داده است برخی از تخلفات به علت ناآگاهی افراد از قوانین و آسیب هایی که تهدیدشان می کند، رخ می دهد.
وی همچنین رفتار نامناسب با مردم را خط قرمز در دستگاه قضایی بیان کرد و افزود: مردم به امید حل اختلاف و مشکلات به دستگاه قضایی به ویژه شورای حل اختلاف مراجعه می کنند و باید مراقب باشیم با بی توجهی و رفتار نامناسب ، آنان را نرنجانیم.
در این مراسم علی سوسرایی به عنوان مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف استان گلستان معرفی شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.