به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز دوشنبه درمراسم تجلیل از عوامل و دست اندرکاران برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس افزود: با وجود برخی نگرانی ها نسبت به برگزاری مطلوب این جشنواره در گنبد، همکاری و همراهی خوب مسئولان و استقبال کم نظیر مردم شرق گلستان سبب شد تا جشنواره موفقی در گنبدکاووس برگزار شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ برای اولین بار در گنبدکاووس پس از 10 سال برگزاری آن در مرکز استان،تجربه بسیار موفقی بود که وجوه متمایزی نسبت به مرکز استان داشت.
کریمی، حس تعلق خاص نسبت به جشنواره از سوی مسئولان و اقشار مختلف مردم و فراهم شدن امکان بازدید روستاییان از این جشنواره را دو وجه تمایز برپایی جشنواره در گنبدکاووس نسبت به مرکز استان دانست و اضافه کرد: براساس نظر سنجی انجام شده از هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره،98 درصد آنان برای حضور مجدد در گنبدکاووس اعلام آمادگی کرده اند.
وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هر ساله جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی زیادی برگزار می کند که از این پس برگزاری بخشی از آنها را به گنبدکاووس واگذار می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان بر لزوم فراهم کردن برخی زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی در گنبدکاووس ازجمله مکان و سالن مناسب تاکید کرد.
کریمی نقش موثر برگزاری جشنواره های فرهنگی اقوام در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی غرب را یادآور شد و گفت: همراهی علما و روحانیون و استفاده از ظرفیت فرهنگی اقوام برای نهادینه شدن جشنواره ها ضروری است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که فرماندار ویژه و امام جمعه گنبدکاووس نیز حضور داشتند از مدیران ادارات و نهادها و عوامل برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در این شهرستان تجلیل شد.
یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که همه ساله در استان گلستان برگزار می شود، امسال علاوه بر گرگان در گنبدکاووس نیز در روزهای 18 تا 21 شهریور برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/3039
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.