براساس اعلام روز جمعه بیمه سلامت به ایرنا طاهر موهبتی در سفر به گلستان در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان اظهارداشت که انتقال این سازمان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث تمرکز منابع و برنامه ریزی در یک دستگاه و مدیریت هزینه های سلامت شد و این بر خلاف تصور برخی بود که فکر می کردند این انتقال باعث افزایش هزینه ها می شود.
وی افزود: از مهمترین اهداف سازمان،استقرار نظام ارجاع در سطح کشور است ،چرا که یکی از مشکلات این بوده که بیمار به محض اینکه نشانه هایی از بیماری را مشاهده کرد به بالاترین سطح پزشک متخصص مراجعه کند که این افدام هزینه های شخصی و حوزه سلامت را افزایش می دهد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بابیان اینکه در دنیا تجربه خوبی در رابطه با نظام ارجاع وجود دارد، افزود: در بحث نظام ارجاع به زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم که مهمترین آن بحث آی تی است و گلستان به دلیل دارا بودن این زیرساخت به‌عنوان استان پایلوت انتخاب شد.
موهبتی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه بیمار دغدغه‌ای جز رنج بیماری نداشته باشد ، فرانشیز از 37 درصد در بخش بستری به سه درصد و 6 درصد رسیده است.
وی در بخش دیگر از صحبت های خود اظهار داشت: در گذشته برای تهیه 95 درصد نیازهای درمانی، بیمار به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شد در حالیکه امروز شاهدیم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان به 3 درصد رسیده است.
در این دیدار آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان گفت: مردم باید از مزیت های طرح نظام ارجاع آگاه باشند و اجرای این طرح باید به گونه ای صورت پذیرد که مردم به زحمت نیفتند
امام جمعه گرگان ضمن تاکید بر اهمیت برقراری نظام سلامت در مناطق مرزی افزود: انتظار ما از مسئولین کشوری و استانی این است که توجه ویژه ای به مشکلات و امکانات درمانی مردم استان شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که باتوجه به آغاز ساخت بیمارستان 64 تختخوابی در مراوه تپه بخشی از معضلات مردم محروم این منطقه حل شود.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.