به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رحمت الله صادقی روز پنجشنبه با اشاره به ارتباط قیام عاشورا و دفاع مقدس اظهارداشت: سال های دفاع مقدس سراسر عبرت و تجربه است و درحالی رزمندگان ما با دشمن می جنگیدند که علاوه بردفاع از مرزهای طبیعی کشور، از استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی نیز دفاع می کردند.
وی که به مناسبت بزرگداشت ایام محرم و یادواره 152شهید شهرستان کلاله و شهدای مدافع حرم گلستان در مصلی امیرالمومنین (ع)کلاله سخن می گفت، ادامه داد: در دفاع مقدس معمارکبیر انقلاب اسلامی، طرحی مبنی بر عدم وابستگی به ابرقدرت های شرق و غرب در سال 57 طراحی کرده بود و مردم هم یکپارچه از این امر تبعیت کرده و به آمریکا و شوروی نه گفتند.
سردار صادقی خاطرنشان کرد : اگر تبعیت مردم از امام (ره) و حضور در عرصه های دفاع مقدس نبود ، موفقیتی حاصل نمی شد و پیروزی های به دست آمده محصول فرهنگ عاشورایی مردم بود.
وی افزود: رزمندگان ما براین اصل معتقد بودند که در جنگ با دشمن چه کشته شوند و چه بکشند در هر صورت پیروزند و برای کشوری که براساس این سازوکار حرکت کند شکست معنی ندارد .
فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه دفاع مقدس سرشاراز اعجاز است ادامه داد: در دفاع مقدس آنچه که برای ما درس آموز بود توکل بر خدا بود.
وی با تاکید بر اینکه از فرامین و رهنمود های ولایت فقیه باید پیروی کرد، گفت: سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید طوری برنامه ریزی و عمل کنند که انتظارت مقام معظم رهبری درعدالت محوری در امور و مبارزه با مفاسد اقتصادی برآورده شود.
وی گفت: دولت باید زمینه ای فراهم کند که دانشمندان و اقتصاددانان به عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده از همه ظرفیت های کشور استفاده شود و با ایجاد این شرایط ، واهمه ای از تحریم نخواهیم داشت.
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: فرهنگ دینی ایران افرادی همچون حججی را تربیت می کند که این جوان 26 ساله با تاسی از فرهنگ عاشورایی به آرزوهایش پشت پا زده به عنوان مدافع حرم به جبهه مبارزه با دشمنان می رود.
وی افزود: 40 درصداز جمعیت استان گلستان را برادران اهل سنت تشکیل می دهند و در سالهای دفاع مقدس 600 شهید از 4 هزار شهید استان را برادران اهل سنت تقدیم انقلاب کرده اند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، نماینده مردم منطقه در مجلس ، فرماندار و جمع کثیری ازاهالی شیعه و سنی شهرستان کلاله حضور داشتند.
در این آیین پس از روضه خوانی در وصف قیام و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) ویاران با وفای آن حضرت، حجت الاسلام والمسلمین رضا کشیری امام جمعه کلاله در سخنانی به تشریح ویژگی ها و اهداف قیام امام حسین(ع) وعاشورای حسینی پرداخت.
شهرستان کلاله با بیش از 110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.