به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: وضعیت چند کتابخانه عمومی و قدیمی گنبدکاووس، مناسب و درخور شان مردم با فرهنگ آن نیست.
وی با تاکید برضرورت انجام اقدامات اساسی برای توسعه فضای کتابخانه ای در گنبدکاووس با محوریت نهاد کتابخانه های عمومی استان و کشور، گفت: احداث یک کتابخانه عمومی بزرگ و جامع مطالبه جدی و بحق مردم این دیار است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
کریمی از آمادگی گنبدکاووس برای اهدای زمین برای احداث کتابخانه جامع در این شهر خبر داد و ضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور یا استان گلستان نیز باید یک ردیف اعتباری ویژه ای برای تحقق این مطالبه مردم این شهرستان پیش بینی نماید.
وی تصریح کرد: علاوه بر پیگیری احداث کتابخانه عمومی جامع شهر گنبدکاووس، کمیته ای نیز برای بررسی و شناسایی فضاهای مناسب برای راه اندازی کتابخانه عمومی در محلات مختلف این شهر توسط فرمانداری ویژه با مشارکت دیگر ادارات و نهادها، اعضای انجمن و خیرین تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه که مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان نیز درآن حضور داشت، با انتقاد از تاخیر طولانی 9 ماهه درتشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: با این وضعیت تشکیل جلسه و پیگیری های ضعیف، رفع مسائل و مشکلات کتابخانه ها و نیز مطالبات مردم محقق نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: امروز همه علاقه مندان و دلسوزان به کتاب و کتابخوانی دغدغه رفع مسائل و مشکلات و ایجاد تحول دراین حوزه را دارند و باید با ارائه چند راهکار عملی و اجرایی نسبت به بهبود وضعیت اقدام شود.
وی، آمادگی تشکیلات ستاد نماز جمعه گنبدکاووس را برای مشارکت و همراهی به منظور بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: کتابخانه ای که قبلا در محل طبقه فوقانی درمانگاه مصلی نماز جمعه فعال بود و فضای مناسبی نیز نداشت، به دلیل ساخت و ساز فعلا تعطیل شده است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: اینکه نهاد کتابخانه های عمومی فقط به دنبال اهدا یا تامین ساختمان از سوی دیگران برای راه اندازی کتابخانه باشد شیوه درستی نیست و بایستی این نهاد در امر احداث کتابخانه مشارکت بیشتری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، زهرا نقی نسب، رئیس اداره انجمن کتابخانه های عمومی گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه امسال این اداره، گفت: درحال حاضر چهار کتابخانه عمومی و مشارکتی و دو کتابخانه عمومی روستایی این شهرستان فعال است که درمجموع این کتابخانه ها 70 هزار جلد کتاب و 4500 عضو دارند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.