به گزارش خبرنگار ایرنا مولام یازرلو روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تولید پسماند محصول جنبی و زائد زندگی اجتماعی و شهرنشینی است که با رشد جمعیت و نیازهای جوامع، میزان تولید انواع آن افزایش یافته است.
هم اینک دو سایت دفن پسماندها در گلستان آزادشهر و آق قلا فعال است.
وی با بیان اینکه پس از تصویب قانون مدیریت پسماند در سال 1383 این مجموعه در قالب 2 سایت غرب و شرق استان شروع به فعالیت نمود و در سال 1388 به سازمان مدیریت پسماند استان ارتقاء یافت، گفت که سیاست این سازمان کاهش تولید زباله در مبداء و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در دفع آن است.
وی در خصوص راه اندازی، ساماندهی و دفع زباله در سایت سوم که در مراوه تپه راه اندازی می شود نیز گفت: این سایت در مساحتی بالغ بر 5 هکتار طراحی شده که هم اینک ساختمان نگهبانی، باسکول، حفر ترانشه، حصار کشی اطراف سایت و فنس کشی با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و 300میلیون ریال احداث شده است.
وی همچنین تصریح کرد: کارخانه کمپوست آزادشهر از لحاظ تکنولوژی جزء کارخانجات به روز در کشور بوده و با ظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری طراحی و ساخته شده است وهم اکنون فاز تکمیلی آن که احداث و تکمیل سالن تخمیر شامل کف سازی و نصب سوله بوده در حال اتمام است.
به گفته وی؛ کف سازی سالن تخمیر آزادشهر با اعتباری بالغ بر 6میلیارد و 300میلیون ریال و سوله آن با 8 میلیارد و 200میلیون ریال اجرایی شده است.
یازرلو گفت: همچنین احداث زمین دپوی کود با هزینه بالغ بر 5 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.
وی؛ پیگیری جذب اعتبارات ملی و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری که بالغ بر 9200 میلیارد ریال بوده در قالب احداث سومین سایت دفن پسماند استان در مراوه تپه، تکمیل کارخانه کمپوست آزادشهر، ساماندهی مرکز دفن زباله آزادشهر و حفر ترانشه، اورهال کامل کارخانجات کمپوست آزادشهر و آق قلا، خرید و بازسازی و تعمیر ماشین الات سنگین مراکز دفن شرق و غرب استان، اصلاح و بازسازی و راه اندازی تصفیه خانه سایت آق قلا را از فعالیت ها و برنامه های این مجموعه بیان کرد.
به گفته وی؛ کمک به اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در شهرستان های مینودشت، آق قلا، کلاله، پیگیری جهت احداث صنایع تولید انرژی از زباله و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی را دیگر اقدامات و برنامه ها دانست.
وی یادآور شد: همچنین مبلغ 6 میلیارد و 400میلیون ریال جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، حصار کشی در روستاهای باغو، نصرآباد، یساقی، شیخ لر، آق قمیش، الفجر، پیرواش سفلی، زیارت، گلیداغ و قازانقایه و ساخت سکو انتقال زباله روستاهای سلطانعلی و دوزین تخصیص و پرداخت شده است.
یازرلو در ادامه گفت: تحقق کامل اهداف قانون جامع مدیریت پسماند در استان نیازمند تلاش مضاعف این سازمان وهمکاری همه اقشار و تعامل و همدلی و پشتیبانی دست اندرکاران دستگاه های ذیربط از جمله سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و دهیاری های استان و سایر اعضای کارگروه پسماند است.
وی در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در استان گفت: بدون همکاری و یاری مردم اجرای این طرح امکان پذیر نیست.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.