به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز احداث ساختمان جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه گلستان در گرگان اضافه کرد که روحانیت باید همگام با مردم باشد و برای رفع مشکلات اجتماعی تلاش کند.
به گفته وی؛ در تمامی اعصار تاریخ مردم پشتوانه واقعی حوزه های علمیه بوده اند روحانیت باید برای مردم جانفشانی کند و اخلاق و معنویت را سر لوحه کارهای خود قرار داده و فرهنگ سازی کند.
وی افزود: رویکرد اصلی در حوزه ها باید مطالبه گری و پاسخگویی باشد، علاوه بر اینکه باید ناظر و مراقب امور باشند پاسخگویی را نیز در دستور کار قرار دهند.
آیت الله اعرافی وظیفه حوزه های علمیه را در عصر حاضر مهم خواند و گفت: درشرایط کنونی جهان اسلام چشم جهانیان به ایران است.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه اینک در دوران شکوفایی و درخشش و همزمان در دوره سخت و دشوارقرار دارند، افزود: در شرایط کنونی حوزه های علمیه باید با پیشگامی علم و دانش را با جدیت پیگیری کنند.
وی همچنین جامعه المصطفی را الگویی منحصر بفرد در جهان اسلام است که آموزه های دینی مطابق با همه مذاهب اسلامی ولی برمبنای تقریبی و با نگاه بلند امت اسلامی ارائه می شود
ساختمان اداری مدیریت حوزه های علمیه گلستان در محل سایت اداری استان در گرگان ساخته می شود، پیش از این امورمربوط به حوزه های علمیه در محل مدرسه علمیه محسنیه گرگان انجام می شد.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.