به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج الله رزاقی روز یکشنبه درنشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: از مجموع دانش آموزانی که سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، حدود هفت هزار نفر پیش دبستانی و بقیه در مقاطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه هستند.
وی بابیان اینکه از مجموع دانش آموزان ثبت نامی برای سال تحصیلی جدید، اسامی 64 هزارو 279 نفر درسامانه سناد (سامانه نامنویسی الکترونیکی دانش آموزی) وزارت آموزش و پرورش ثبت شده است، گفت: اسامی سایر دانش آموزان که افزون بر 6 هزار نفر آنان پیش دبستانی هستند، تا نیمه نخست مهرماه در این سامانه ثبت می شود.
رزاقی، اضافه کرد: مراسم بازگشایی مدارس درسال تحصیلی جاری در روزهای 29 شهریور ویژه نوآموزان و پایه اول دبستان و اول مهر ویژه سایر پایه ها با حضور خانواده ها و نیز مدیران دستگاه های مختلف اجرایی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار قبل از بازگشایی مدارس، طرح نظافت عمومی مدرسه با مشارکت خانواده ها و دانش آموزان برگزار می شود.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین بااشاره به اهمیت و جایگاه نظام تعلیم و تربیت به عنوان نهادی زیربنایی در آموزش و پرورش انسان ها، گفت: رسالت این نظام بسیار نسنگین، حساس و پیچیده است و مشارکت خانواده ها و دیگر ادارات و نهادها درتحقق اهداف عالیه این نهاد امری ضروری است.
رزاقی، آموزش و پرورش را از ظرفیت های بزرگ فرهنگی دانست و افزود: باوجود اینکه ادارات و نهادها می توانند در راستای اهداف فرهنگی خویش از این ظرفیت استفاده و در آن سرمایه گذاری نمایند اما کمتر اداره ای در گنبدکاووس به این ظرفیت توجه می کند.
وی با اشاره به تخریبی بودن یک سوم مدارس گنبدکاووس، گفت: باوجود اینکه نیاز شهرستان در احداث مدارس دو و سه کلاسه در مناطق روستایی پایان یافته، اما بخش قابل توجهی از مدارس شش کلاسه به بالا در مناطق شهری و روستایی نیاز به بازسازی دارد.
رزاقی با اشاره به پیش بینی 150 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی این شهرستان به امور عمرانی مدارس، اظهار داشت: با این میزان اعتبار که در سال های اخیر کم سابقه بوده بخش قابل توجهی از طرح های نیمه تمام آموزشی تکمیل می شود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر 25 طرح عمرانی درحوزه آموزش و پرورش درحال احداث یا تکمیل شدن تا پایان امسال توسط اداره کل نوسازی مدارس استان، بیناد برکت، بنیاد علوی و خیرین می باشد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین با اشاره به موفقیت های آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان درسال تحصیلی گذشته درسطح استان و کشور، به واگذاری یک قطعه زمین به مساحت هفت و نیم هکتار توسط منابع طبیعی درحومه سد گلستان یک برای احداث اردوگاه دانش آموزی خبر داد و گفت: امسال مبلغ 2 میلیارد ریال برای انجام مطالعات و فنس کشی اطراف این زمین، پیش بینی شده است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.