به گزارش ایرنا رحمت الله کشیری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران، اظهارداشت: در این مدت 260 کلاس درس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با اعتبارات دولتی و کمک خیراندیشان احداث و در اختیار حوزه تعلیم و تربیت قرار گرفته است.
وی همچنین از در حال ساخت بودن 160 کلاس درس در شهرستان خبر داد و گفت: 50 درصد از هزینه احداث این واحدها را نیکوکاران تامین کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش گرگان اضافه کرد: 120 میلیارد ریال اعتبار برای بخش عمرانی آموزش و پرورش شهرستان اختصاص دارد که به تنهایی جوابگوی طرح ها نیست و نیازمند یاری نیکوکاران نیز هستیم.
وی؛ دغدغه کنونی مدیریت شهرستان را کمبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان دانست و افزود: گرگان نیازمند 900 کلاس درس جدید و نوساز است.

* معدل دانش آموزان گرگانی بالاتر از میانگین کشوری
کشیری به عملکرد آموزشی شهرستان اشاره کرد و افزود: میانگین معدل پایه سوم دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی96- 95 به 13.7 رسیده در حالی که میانگین کشوری آن 12.3 است.
به گفته وی، ارتقای عملکرد آموزشی شهرستان با سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی و تغییر در حوزه سخت افزاری طی چند سال اخیر کسب شد.
وی؛ کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس به 27.5 نفر، ایجاد درآمد در آموزش و پرورش به میزان 24 میلیارد ریال، تک نوبته شدن 90 درصد مدارس متوسطه و افزایش مشارکت نیکوکاران را از تلاش های این مدیریت بیان کرد.

* افزایش تعداد کلاس اولی های گرگانی
کشیری با بیان اینکه از اول سال تحصیلی 97-96 تعداد هفت هزار و 800 نوآموز گرگانی به مدرسه می روند، اظهار داشت: تعداد کلاس اولی های این شهرستان یکهزار و 800نفر نسبت به سال گذشته بیشتر است.
وی همچنین گفت که جشن شکوفه ها و آغاز ورود کلاس اولی ها به مدارس روز 29 شهریور در دبستان بلال حبشی شهرستان برگزار می شود.
به گفته وی؛ افزون بر 78 هزار دانش آموز امسال در 483 آموزشگاه این شهرستان مشغول تحصیل خواهند شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.