اسماعیل تاجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تلاش های انجام گرفته در این زمینه، فقدان پزشک داوطلب سبب شده تامرکز پزشکی قانونی دراین شهرستان مرزی و محروم راه اندازی نشود.
وی تصریح کرد: به دلیل بعد مسافت و محروم بودن مراوه تپه، پزشکان علاقه ای به حضور دراین شهرستان بویژه در قسمت پزشکی قانونی ندارند و بیشتر پزشکان موجود نیز عمومی بوده و یا پزشکانی هستند که مشغول گذراندن طرح می باشند.
فرماندار مراوه تپه یادآور شد: حتی یک بار یکی از پزشکان منطقه را برای سپری کردن دوره آموزشی مورد نیاز پزشکی قانونی اعزام کردیم اما وی در وسط دوره، انتقالی گرفت و ازاین شهرستان رفت.
وی افزود: نبود پزشکی قانونی درشهر مراوه تپه سبب شده تا مردم مرزنشین این دیار برای انجام امور مربوط به پزشکی قانونی از مرکز شهرستان به نزدیکترین شهر یعنی کلاله درفاصله حدود یکصد کیلومتری و بعضا به شهر گنبدکاووس درفاصله 135 کیلومتری بروند.
تاجی اضافه کرد: برای رفع این معضل و تامین نیاز مردم، با مسئولان قضایی شهرستان و استان گلستان رایزنی شده اما تاکنون موفق نبوده ایم.
تاجی ابراز امیدواری کرد؛ با پیگیری های بیشتر در آینده ای نه چندان دور، پزشکی متعهد و فارغ از هر نوع بهانه و مساله، مسئولیت پزشکی قانونی این شهرستان مرزی را برعهده بگیرد و به مردم این دیار خدمت نماید.
شهرستان مرزی مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.