به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان روز چهارشنبه با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون 26 مورد قتل در استان گلستان رخ داده است، به نقل از هادی هاشمیان نوشت: قاتلان می گویند به صورت آنی مرتکب قتل شده اند و بررسی پرونده ها نشان می دهد بیشتر این قتل ها در پی مشاجره بر سر موضوعات کم اهمیت و ناشی از خشم و ناتوانی در حل مساله، روی داده است.
وی ادامه داد: تقریبا همه کسانی که مرتکب قتل شده اند بلافاصله ابراز پشیمانی می کنند، اما این پشیمانی دیر است و فایده ای ندارد.
رئیس دادگستری کل استان گلستان پایین آمدن آستانه تحمل افراد را زنگ خطر جدی عنوان کرد و از افراد و نهادهای تاثیرگذار در جامعه خواست تا در این خصوص به طور جدی چاره اندیشی کنند.
وی با اشاره به زندگی اقوام و مذاهب مختلف در استان گفت: می توان از این ظرفیت، بویژه ریش سفیدان و روحانیان شیعه و سنی برای آموزش مهارت های کنترل هیجان و کاستن از تنش ها بهره و استفاده لازم را ببریم.
وی بیان داشت: هر چند دادگستری تلاش های خود را برای آموزش مهارت های کنترل رفتارهای هیجانی در اقشاری که با این دستگاه سر و کار دارند آغاز کرده، اما این تلاش ها کافی نیست و نیازمند همراهی و شکل گیری بسیج عمومی از مردم و نهادهای متولی در این زمینه است.
به گفته هاشمیان دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خشن قاطع است و به هیچ عنوان برای کسانی که این گونه جرایم را مرتکب می شوند مجازات های جایگزین حبس اعمال نمی شود و عفو، تخفیف مجازات و مرخصی هم در کار نیست.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.