به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار محمود علیخانی روز سه شنبه درنشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز برخی شبهه افکنی ها نسبت به دوران دفاع مقدس ازسوی دشمنان خارجی و داخلی برای نسل جوان صورت می گیرد که باید به آن پاسخ داد.
وی گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس به فرموده رهبری انقلاب، برگ زرین و گنجینه ای تمام نشدنی از رشادت ها و ایثارگری رزمندگان اسلام در دفاع از انقلاب اسلامی است که باید آن را حفظ و به نسل جوان منتقل کرد.
سرهنگ دوم علیخانی با ابراز گله مندی از ضعف در انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل جوان، اضافه کرد: آشنایی بسیاری از نوجوانان و جوانان ما با ارزش های دفاع مقدس اندک است که باید با یک برنامه ریزی اصولی، اقدامات لازم از سوی دستگاه های فرهنگی دراین حوزه انجام شود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه 220 هزار شهید دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: عزت، اقتدار و بقای انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان است که باید همیشه یاد و خاطره آنان را در جامعه زنده نگه داریم.

*** 200 برنامه فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس در آزادشهر برگزار می شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آزادشهر همچنین باتبریک هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا 7 مهر) از پیش بینی اجرای 200 برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای مختلف خبر داد.
سرهنگ دوم علیخانی، 'من انقلابی ام' را شعار هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال اعلام کرد و گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح، غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر و تجلیل از آنان، برگزاری چندین یادواره شهدا در محلات، پیاده روی خانوادگی و نواختن زنگ مهر و مقاومت و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس از مهمترین برنامه های این هفته است.
وی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج درحوزه های مختلف، افتتاح ساختمان جدید حوزه مقاومت بسیج با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریال، آغاز عملیات اجرایی احداث مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در دهستان ازدار تپه، تجمع ایثارگران، دیدار فرمانده سپاه شهرستان با فرماندهان دفاع مقدس آزادشهر و برگزاری هیات عزاداری نیروهای مسلح را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برشمرد.
سرهنگ علیخانی همچنین از پرداخت حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در آزادشهر درسال گذشته خبر داد و گفت: درسایه این تسهیلات برای 150 نفر ایجاد شغل شد و قرار است درسال جاری نیز از این طرح ها حمایت شود.
وی به برنامه های ناحیه مقاومت بسیج سپاه آزادشهر برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان نیز اشاره کرد و گفت: حضور راویان دفاع مقدس در مدارس مقطع متوسطه و استفاده از ظرفیت رسانه ها بویژه فضای مجازی برای پاسخ به شبهات ایجاد شده نسبت به دفاع مقدس از جمله این برنامه ها است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'روح الله رجنی' نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه آزادشهر نیز دراین نشست، از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران تثبیت شعائر اسلامی نام برد و گفت: این دوران همچون گنجی است که باید ابعاد مختلف آن به نسل جوان منتقل شود.
در تقویم جمهوری اسلامی، 31 شهریور سال 59 آغاز جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی توسط کشور عراق است که هشت سال به طول انجامید و براین اساس این روز به عنوان روز آغازین هفته دفاع مقدس انتخاب شد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 92 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمدشیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.