به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدضیا هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در پردیش دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: سیاست امر شریفی است، اما سیاست زدگی شرک است و کسانی که سیاست زده هستند، در واقع خود را برتر و بالاتر از دیگران می دانند و دیگران را حذف می کنند.
وی تصریح کرد: این مساله به نفع کشور نیست و باعث می شود از سرمایه های خود محروم باشیم.
وی با بیان اینکه مرز ظریفی بین کنش سیاست و سیاست زدگی وجود دارد، افزود: سیاست زدگی امری قبیح است، اما عده ای نادانسته و ناغافل از تبعات آن، ترویج سیاست زدگی می کنند و ضربه مهلکی به جامعه وارد می نمایند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید از داشتن نگاه بسته در جامعه پرهیز کنیم و ما قائل به برخورد تحکم آمیز، حذفی و سلبی با قشر دانشجو و جوانان جامعه نیستیم.
وی تصریح کرد: نیاز داریم تا راه هدایت را پیدا کنیم و در این مسیر نباید شتاب زده عمل کنیم؛ باید به مساله اعتماد به نسل جوان و دانشجو اهمیت ویژه بدهیم تا بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداریم.
وی یادآور شد: به اعتماد به نفس و خودباوری فرهنگی احتیاج داریم و باید به جامعه و دانشگاه اعتماد کنیم و با پرهیز از ولنگاری، به هویت ایرانی اسلامی خود اتکا داشته باشیم.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به برگزاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در گرگان اشاره کرد و گفت: اگر جشنواره قرآنی برگزار می ‌کنیم برای بهره‌ گیری از قرآن و تمسک به این کتاب الهی است.
هاشمی افزود: در عصر مدرن دوراهی ‌های زیادی وجود دارد و انسان ‌ها به ویژه نسل جوان انتخاب ‌های مختلف و متعددی دارند و قرآن به عنوان کتاب هدایت باعث می‌ شود انتخاب درستی داشته باشیم.
وی با اشاره به این که عموم جوانان جامعه ما متدین هستند، بیان داشت: اما این که ما به چه میزان از قرآن بهره گرفته و می ‌گیریم جای تامل دارد.
وی ادامه داد: گاهی به دلایل و سلایق شخصی و نگاه خودمان باعث می ‌شویم که نوع دیگری نسبت به جوان برداشت کنیم، در حالی که دانشجویان متعددی هستند که دست از پرسش دست بر نمی ‌دارند و بسیاری از حقایق دنیا را در قرآن و کتب دینی جست و جو می ‌کنند.
هاشمی اضافه کرد: باید از سوال‌ هایی که منشاء حرکت برای دستیابی به حقیقت است، استقبال کرد و جوان را به سمت پویایی حرکت داد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کسانی که اهل مدیریت فرهنگی هستند باید بدانند که در این زمینه کار دشواری دارند، ما باید با قرآن دوباره بیعت کنیم و دائم از خود بپرسیم که چه میزان از قرآن استفاده می ‌کنیم و در زندگی به کار می‌گیریم و این نوع جشنواره ‌ها همین رسالت را بر عهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما با امکانات و ابزارهای جدید باید مراجعه دوباره به قرآن داشته باشیم و باید این سوال را بپرسیم که محققان و اساتید دانشگاه و محققان حوزوی آیا توانستند به این وظیفه خود عمل کنند که بتوانند به خوبی پاسخگوی سوالات جوانان باشند.
وی با اشاره به آسیب ‌های اجتماعی موجود در کشور گفت: برای حل این مشکلات و انتخاب راه درست باید به قرآن تمسک جوییم.
وی با تاکید بر اینکه استان گلستان نمونه وحدت در کشور است،خاطرنشان کرد: بخش زیادی از نیروهای ما صرف رقابت‌ های نادرست می‌ شود در حالی که کشور ما نیاز به حرکت دارد و قرار است ما برای جهان الهام ‌بخش و الگو باشیم و برای رسیدن به این هدف باید وحدت همه جانبه را ایجاد کنیم.
هاشمی تصریح کرد: باید حول محور قرآن و معارف قرآن به سمت رشد و پیشرفت و اقتدار حرکت کنیم؛ قرآن کتاب هدایت است و یکی از پیام ‌های این جشنواه این است که قرآن محور وحدت ما است.
به گزارش ایرنا، مرحله نهایی سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، از امروز (دوشنبه) به مدت سه روز با حضور 317 دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز به کار کرده است.
در مرحله مقدماتی این رقابت ها بیش از یک هزار نفر آثار خود را به جشنواره ارائه داده بودند.
3014/1860
خبرنگار:مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.