به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قربانی روز سه شنبه در سومین جلسه شورای حمل و نقل استان گلستان که در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر خط عریض راه آهن اینچه برون، احداث خط عریض در خاک ترکمنستان نیز همزمان افتتاح می شود.
وی افزود: با بهره برداری از خط عریض ایستگاه راه آهن اینچه برون، هزینه تغییر بوژی برای تجار و بازرگانان که برای هر بار تعویض مبلغ 180 فرانک سوئیس است، حذف می شود.
قربانی اضافه کرد: هم اکنون برخی تجار و بازرگانان گلستان درخواست تامین زمین در ایستگاه اینچه برون برای احداث انبار دارند که درحال پیگیری است.
وی از نهایی شدن واگذاری 1260 هکتار زمین برای احداث بندرخشک و ایستگاه راه آهن خبر داد و گفت؛ از این مقدار 168 هکتار آن برای اجرای طرح های سرمایه گذاری واگذار می شود.
وی تصریح کرد: برای عملیات اجرایی بندرخشک که پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، در مرحله نخست آن هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب و پیش بینی شده است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان همچنین گفت: از مجموع زمین های پیش بینی شده 250 هکتار برای منطقه آزاد تجاری اینچه برون، درصورت تصویب نهایی در مجلس پیش بینی شده است.
قربانی از بازسازی 35 کیلومتر خط راه آهن بندرگز به سبزدشت با هزینه هزارو 70 میلیارد ریال خبر داد و گفت: از این مسیر تاکنون 15 کیلومتر آن انجام و بقیه نیز تا 22 بهمن امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: با بازسازی این مسیر سرعت قطارها از 45 کیلومتر فعلی به 140 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
قربانی احداث دکل مرزبانی و ساختمان آن را از دیگر اقدامات راه آهن شمال شرق 2 برشمرد و افزود؛ احداث دکل پایان یافته و ساختمان آن نیز تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین جلسه مدیر کل حمل و نقل جاده ای و سرپرست راه و شهرسازی گلستان و کارشناسان آنان حضور دارند.
منطقه مرزی اینچه برون در 80 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس و محل اتصال راه آهن بین المللی قزاقستان_ ترکمنستان - ایران در خاک کشورمان است.
گمرک اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی استان گلستان ، محل تردد اتباع ایران و ترکمنستان و نیز واردات و صادرات کالا و عبور کامیون های ترانزیت است و علاوه بر گمرک و تاسیسات راه آهن، با احداث بندر خشک و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در آینده، به یکی از مناطق مهم حمل و نقل کالا و مبادلات تجاری تبدیل می شود.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.