'نگویان هونگ تک ' روز دوشنبه در حاشیه بازدید از موزه صنایع دستی شهرستان گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: موزه‌های ایران نشان‌دهنده عمق و گستره‌ تمدنی و هویتی این کشور است.
وی اضافه کرد: موزه‌ها خلاصه و چکیده داشته‌های تاریخی و میراث فرهنگی ایران هستند که هر کدام از آنها بخش‌ها و زوایای مختلف تمدن کهن و بزرگ این کشور را به نمایش می‌گذارند؛ به‌ویژه در استان گلستان که اقوام وادیان و مذاهب گوناگون در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می‌کنند.
سفیر ویتنام در ایران افزود: موزه‌ها بایستی به جای اینکه همه برنامه‌ریزی را معطوف به حضور گردشگران خارجی نمایند، توجه خود را بر بازدید و آشنایی هرچه بیشتر و بهتر دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان با موزه‌ها بگذارند تا نسل‌های فردا، افرادی وابسته به تمدن‌های بیگانه و بی‌هویت بار نیایند، راهبردی که در کشور ویتنام در حال انجام است و نتایج اولیه قابل توجه داشته‌است.
نگویان هونگ تک همچنین به نوعی نمایش به نام 'خیمه‌شب بازی در آب' ویژه کشور ویتنام اشاره کرد که عروسک‌ گردانی این نوع نمایش به عنوان یک سرگرمی و سنت دیرپا از سوی کشاورزان در فصل بیکاری انجام می‌شود.
سفیر ویتنام در ایران اضافه کرد که با توجه به ویژگی‌های معماری موزه صنایع دستی گرگان، تلاش خواهیم کرد در آینده‌ای نزدیک این نوع نمایش توسط هنرمندان ویتنامی در گرگان اجرا شود.
به گزارش ایرنا نگویان هونگ تک سفیر کشور ویتنام در ایران روز دوشنبه به منظور شرکت در آئین آغاز یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان، به گرگان سفر کرده است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.