مهدی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این تعداد، 43 پایگاه در مراکز نیکوکاری، 22 پایگاه در میدان های اصلی شهر، 19 پایگاه در دفتر کمیته امداد و بقیه در دهیاری ها، دفتر شورای اسلامی شهرها و مساجد مستقر است.
به گفته وی؛ علاوه بر این، در مناطق روستایی هم از معتمدان روستاها برای جمع آوری کمک های خیرین در روز عید قربان استفاده خواهد شد.
وی افزود: نیکوکاران گلستانی می توانند قربانی نذری و اهدایی خود را به پایگاه ها و معتمدان دارای کارت شناسایی از این نهاد اهدا و کمک نقدی را از طریق سامانه آنی پرداخت #017*8877* یا شماره حساب 0102196459000 و شماره کارت 6037691980008189 نزد بانک صادرات به نام کمیته امداد واریز کنند.
نظری افزود: کمک های خیرین در روز عید قربان بلافاصله پس از جمع آوری در میان خانوارهای نیازمند شناسایی شده در سطح استان توزیع خواهد شد.
به گفته وی؛ سال قبل خیرین گلستان در روز عید قربان به 55 پایگاه دایر شده توسط این نهاد، 28 میلیارد ریال اعم از گوشت قربانی و کمک نقدی برای توزیع میان خانوارهای نیازمند کمک کردند.
وی ادامه داد که امسال پیش بینی شده خیرین استان 43 میلیارد ریال در روز عید قربان به نیازمندان کمک کنند.
کمیته امداد گلستان افزون بر 50 هزار خانوار نیازمند را زیرپوشش خدمات خود دارد.
در استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان واقع در شمال کشور به دلیل زیست اقوام گوناگون از جمله قوم ترکمن اهل سنت، برگزاری عید قربان و ذبح قربانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خیران از یک هفته قبل نسبت به تهیه دام قربانی اقدام می کنند.
امسال روزجمعه ،دهم شهریور مصادف با دهم ذی الحجه 1438 هجری قمری، عید قربان است.
/1648/6204
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.