براساس اعلام روابط عمومی این اداره کل به ایرنا؛ حسین مومنی روز چهارشنبه با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم مخابراتی در شهرها و روستاهای استان اظهار داشت که قبل از سال 96 گلستان فاقد این امکان بود.
وی افزود: اجرای این طرح، اینترنت تلفن های همراه استان را از کیفیت و سرعت مناسبی برخوردار کرده و سرعت اینترنت تلفن های همراه از 64 کیلو بایت به بیش از دو مگابایت افزایش می یابد که با افزایش پهنای باند و قطع نشدن سرویس های خدماتی همراه خواهد بود.
به گفته وی؛ این مهم بخشی از سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید در جهت دسترسی آزاد به شبکه ملی اطلاعات است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان پیش از ضریب نفوذ 88 درصدی اینترنت در استان خبر داده و گفته بود که یکهزار و چهار روستا در استان زیر پوشش شبکه تلفن ثابت و همراه هستند.
به گفته وی؛ در برنامه ششم توسعه بخش عمده خدمات قابل ارائه به مردم باید در بستر تلفن همراه و 30 درصد مبادلات تجاری نیز الکترونیکی باشد.
از جمعیت یک میلیون و869 هزار نفری استان، یک میلیون و 400 هزار مشترک همراه اول هستند و یک میلیون و 200 هزار نفر هم مشترک ایرانسل در استان وجود دارد که این آمارها در مجموع نشان می دهد هر گلستانی بیش از یک عدد سیم کارت در حال استفاده دارد.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 30 نقطه شهری و حدود یکهزار و 75 روستا است.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.