به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: علاوه بر کودکان و نوجوان، مخاطبان این پرتال والدین، مربیان، کارشناسان و پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان هستند.
عبدالرحیم سیفی افزود: آثار منتشر شده در این پرتال از لحاظ کیفی و محتوایی مورد تاییدکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه ورود فضای مجازی به خانواده ها را باید پذیرفت و از این فرصت استفاده بهینه کرد، اظهارداشت: کودکان و نوجوانان در کنار کتاب، اسباب بازی و ارتباطی که با خانواده و مربیان خود دارند، نیازمند استفاده از فضای مجازی هستند.
به گفته وی، ایجاد شرایطی امن برای بهره برداری کودکان و نوجوانان از فضای مجازی یکی از وظایف ما به شمار می آید.
وی عنوان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بدنبال تهیه محتوای مناسب برای این دو گروه سنی در فضای مجازی است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: این پرتال، متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و مخاطبان آن را کودکان و نوجوانان، والدین، مربیان و پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان تشکیل می دهند.
نوید ادامه داد: این پرتال با هدف ارائه‌ محتوای مناسب و خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانانِ فارسی زبان در سراسر دنیا به نشانی www.koodak24.ir راه‌اندازی شده است.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: معرفی محصولات و خدمات فرهنگی کانون، ارائه محتوا و خدمات موسسه ‌های مرتبط با حوزه‌ کودک و نوجوان بخشی از فعالیت‌ های این رسانه مجازی خواهد بود.
وی اظهار داشت: کتاب، قصه، شعر، کاردستی، بازی و سرگرمی، رسانه، اسباب ‌بازی، اخبار، مقاله، بانک اطلاعاتی بخش‌ های مختلفی خواهد بود که کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان (کارشناسان، هنرمندان، تولیدکنندگان، صنعت‌گران) می ‌توانند از آنها بهره‌ مند شوند.
به گفته وی؛ معرفی تمامی کتاب‌ های مناسب برای کودک و نوجوان به تفکیک موضوع و گروه سنی، معرفی بازی ‌های بومی و سنتی و ارائه بازی‌ های مناسب آنلاین در دستور کار این پرتال قرار دارد.
وی افزود که گروه ویدیو یکی از خدمات ارائه شده در پورتال کودک است که در آن کاربران می ‌توانند محتوا و آثار خود را با موضوع‌ های مختلف مربوط به حوزه کودک و نوجوان همچون آموزش، سرگرمی، بازی، علوم، دینی و مذهبی، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی، آموزش‌های درسی، محیط زیست، سبک زندگی، فیلم و انیمیشن، خانواده و سایر موارد را بارگذاری کنند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.