ابراهیم کریمی روز سه شنبه به ایرنا اعلام کرد که ساماندهی فضای پیرامونی مجموعه تاریخی خالد نبی در شهرستان کلاله ،روستای گچه سو شامل احداث حصار کشی و ساختمان نگهبانی، سرویس بهداشتی و بهره برداری از بخش بلیت فروشی واجرای روشنایی و تکمیل زیر سازی آسفالت مسیر دسترسی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 750 میلیون ریال از جمله پروژه های این اداره کل است.
وی ادامه داد: اجرای فاز 3 مسیر دسترسی به آبشار شیرآباد در شهر خان ببین شامل اجرای دیواره مالون و سنگ فرش مسیر با اعتبار 560 میلیون ریال و ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی آق چشمه مینودشت با اعتبار 488 میلیون ریال از دیگر طرحهای هفته دولت حوزه گردشگری گلستان است.
به گفته وی؛ فاز یک روشنایی آق سو کلاله شامل اجرای تیر کاری فشار متوسط با اعتبار 510 میلیون ریال و زیر سازی محور گردشگری پنو در شهرستان گالیکش با اعتبار 459 میلیون ریال نیز از جمله پروژه های میراث فرهنگی استان است.

** بهره برداری از فاز یک هتل آلتون گرگان
در پنجمین روز هفته دولت بهره برداری از فاز یک هتل آلتون گرگان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که ساخت هتل آلتون برگرفته از معماری سنتی گرگان است و طراحی فضای سبز آن به شکل باغ ایرانی و معماری ساختمان برگرفته از دوره قاجاریه می باشد.
کریمی ادامه داد که این پروژه در سه فاز تعریف شده است؛ فاز یک آن شامل تالار رستوران ،فاز 2 تالار پذیرایی برای 800 نفر و فاز 3 شامل هتل 4 ستاره با ظرفیت 58 اتاق می باشد.
وی افزود: هم اینک فاز یک هتل که شامل تالار رستوران بوده با زیر بنای 1200 متر مربع و اعتبار 25 میلیارد ریال، با اشتغالزایی برای 45 نفر مستقیم و 120 نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی؛ 35 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای فاز 2 و 3 این پروژه از سوی بانک ملی تصویب شده است که با پرداخت این وام پیش بینی می شود تالار پذیرایی و هتل 4 ستاره در فاصله زمانی 2 سال تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد که بهره برداری از دو فاز دیگر این هتل برای 120 نفر اشتغال مستقیم و برای 275 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.