به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ربیعی امروز شنبه در این نشست که تعدادی از خبرنگاران هم حضور داشتند از مردم برای معرفی فردی توانمند و با تجربه برای تصدی مسئولیت شهرداری مرکز استان گلستان درخواست کمک کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که شهردار جدید گرگان در مدت زمان کوتاه انتخاب شود تا بتوان وعده های داده شده به مردم را عملی و طرح های نیمه تمام شهرداری را به بهره برداری رساند.
وی در واکنش به مطالب مطروحه در کانال های تلگرامی منتسب به حامیان شهردار سابق گرگان گفت: اینها ما را خائن معرفی کرده و می گویند شورای جدید با لیست شهردار سابق از مردم رای گرفت اما به او خیانت کرد درحالیکه تصمیم ما نشان دهنده استقلال کامل شورا است.
عضو شورای شهر گرگان اظهار کرد: از طرح های مثبت انجام شده در دوره خدمت شهردار پیشین دفاع می کنیم اما نباید چشم خود را بر روی تخلفات و قانون شکنی ها بسته و دوباره مدیریت شهر را به فردی قانون شکن واگذار کنیم.
ربیعی ادامه داد: برخی تصمیمات شهردار پیشین مانند تلاش برای اجرای روگذر ناهارخوران غیرقانونی و بدون اطلاع شورا انجام شد و فقط زمانی که قرارداد با پیمانکار بسته و کارگاه تجهیز شد، شورا از انجام آن آگاهی یافت بنابراین اعضاء زیر بار امضای قرارداد هم نرفتند.
وی گفت: با این وجود انتخاب نشدن شهردار قبلی گرگان به معنای حذف کامل او از لیست کاندیداهای مدیریت شهر نیست و ایشان می تواند مانند بقیه افراد طرح های خود را به شورا ارائه کند.
عضو شورای شهر همچنین از مردم گرگان خواست تا به تصمیمات شورا اعتماد کرده و قضاوت زودهنگام نکنند.
ربیعی با ابراز گلایه از اتفاقات چهار سال گذشته اظهار کرد: بخش عمده ای از وقت شورای چهارم صرف آرام کردن اعضا و جلوگیری از تنش میان مدافعان و مخالفان شهردار شد و دیگر وقتی برای رسیدگی به امور شهر باقی نماند.
وی اذعان کرد که شورای پنجم نیز طی همین چند روز فعالیت خود شاهد دودستگی شده که این رفتارها آسیب جدی به روند رشد و توسعه گرگان وارد می کند.
عضو شورای شهر گرگان با رد برخی اظهارنظرها که بر اساس آن اعضای شورای جدید را برگزیدگان مردم از لیست حامیان شهردار پیشین گرگان می دانند، گفت: برخی از اعضا سابقه چندین دوره حضور در شورا را دارند و چهره های شناخته شده ای هستند.
وی ادامه داد: شورای جدید گرگان نمی خواهد وامدار کسی باشد و هدف و اولویت اعضاء خدمت صادقانه و خالصانه به مردم است.
به گزارش ایرنا از حواشی این جلسه دعوت از چند فعال کانال های تلگرامی به عنوان خبرنگار بود که معلوم نیست مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند یا خیر؟
این در حالیست که مطابق قانون فعالان کانال های تلگرامی حتی اگر مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند بازهم خبرنگار محسوب نمی شوند که این موضوع احتمالا از نداشتن راهبرد رسانه ای و ضعف شورا در مقابل منتقدان آنها حکایت دارد.
همچنین یکی از فعالان این کانال های تلگرامی در نشست با سخنگوی شورا رسما اذعان کرد که 5 هزار نفر 'فیک ممبر' (عضو جعلی) را برای عضویت در کانال خود خریداری کرده است!
برخی کانال های تلگرامی که اعضای کمی دارند با هدف گمراه کردن مخاطبان عضو جعلی خریداری می کنند تا خود را پرمخاطب جلوه دهند.
به گزارش ایرنا اعضای شورای شهر گرگان چهارشنبه گذشته پس از مراسم تحلیف با کنار گذاشتن حسین صادقلو شهردار قبلی؛ مهدی باقری را به عنوان سرپرست این نهاد تعیین کردند.
این اقدام باعث شد برخی از طرفداران شهردار قبلی در فضای مجازی حملاتی را علیه شورای شهر انجام دهند.
3091/1648/6203
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.