به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله در شرق استان گلستان افزود: آسیب های اجتماعی باعث شده که سال گذشته در شهرستان کلاله از هر 9 ازدواج، یک مورد منجر به طلاق شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور غربالگری ژنتیک برای مقابله با معلولیت های اجتماعی را از برنامه های اساسی برنامه ششم توسعه کشور اعلام کرد و گفت: بر این اساس، بزرگترین طرح اجتماعی کشور را در نظام مراقبت های اجتماعی و مقابله با آسیب ها در حال اجرا داریم.
وی اجرای مراقبت ها و اختصاص مراکز و خانه های امن برای حفظ افراد در معرض خطرآسیب های اجتماعی و جلوگیری از آسیب های بعدی برای آنان را از جمله برنامه های سازمان بهزیستی کشور عنوان نمود.
وی همچنین گفت: با تدبیر دولت و نمایندگان مجلس، در راستای حمایت از اقشار اسیب پذیر جامعه، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی امسال افزایش یافته است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان نیز در این نشست تاکید کرد که زنگ خطر آسیب های اجتماعی در کلیه استان های کشور از جمله استان گلستان به صدا در آمده است.
عبدالرضا چراغعلی افزود: تلاش های کمیته امداد و سازمان بهزیستی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی کافی نیست و توان مقابله و پیشگیری از این آسیب ها را ندارند.
وی تصریح کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی به ظرفیت های عمومی و تلاش های اساسی و جدی بخش خصوصی و دولتمردان نیاز است.
نماینده شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مرواه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به محرومیت های شرق گلستان، خواستار تخصیص اعتبار مستقل برای هر یک از ادارات بهزیستی شهرستان های مذکور شد.
شهرام کوسه غراوی همچنین از رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست در جهت ارتقای بهزیستی مراوه تپه به اداره مستقل واختصاص نیروی انسانی کافی و امکانات خودرویی اقدامات لازم صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، فرماندار کلاله نیز در این نشست وجود مددجویان در نوبت مستمری و کاهش پرداخت وام های اشتغال را از مشکلات مددجویان بهزیستی این شهرستان اعلام کرد و گفت: لازم است مسئولان ذیربط در جهت حل مشکلات مذکور تدابیر لازم را داشته باشند.
نصرت برزگر ادامه داد: خیرین این شهرستان به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی این آمادگی را دارند که مرکز دختران بی سرپرست را با مشارکت دولت راه‌اندازی نمایند.
فرماندار کلاله همچنین اظهار داشت ورزشکاران معلول تحت پوشش بهزیستی این شهرستان در رشته های مختلف ورزشی عناوین و رتبه های استانی و کشوری به ارمغان آورده‌اند که لازم است سازمان بهزیستی توجه لازم را به این ورزشکاران داشته باشد.
در نشست شورای اداری شهرستان کلاله ، مدیرکل بهزیستی استان گلستان نیز اعلام کرد: بهزیستی گلستان 50 هزار مددجو را تحت پوشش برنامه های حمایتی و توانبخشی خود دارد که با احتساب اعضای خانواده هایشان بالغ بر به 105هزار نفر می شوند.
ابراهیم غفاری افزود : با توجه به اینکه 50 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان گلستان خود به ادارات و مراکز بهزیستی مراجعه کرده‌اند، 5/2درصد حمعیت استان گلستان را معلولین تشکیل می دهند.
وی به فعالیت های اورژانس اجتماعی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این استان 6 مرکز اورژانس اجتماعی فعالیت دارد که یکی از این مراکز از امروز در شهرستان کلاله فعالیت خود را آغاز می کند.
مدیرکل بهزیستی گلستان: درباره آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری بهزیستی کلاله نیز گفت: این ساختمان با زیربنای 400 مترمربع در زمینی به مساحت 500 مترمربع احداث می شود.
وی با بیان اینکه هشت میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است ، گفت: 60 درصد آن را خیرین این شهرستان تقبل کرده اند و 40درصد باقیمانده نیز از محل اعتبارات سازمان بهزیستی تامین می شود.
به گزارش ایرنا، با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، علاوه بر آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری بهزیستی شهرستان کلاله، مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان نیز با به کارگیری 4 کارشناس و یک آمبولانس ویژه آسیب های اجتماعی فعالیت های خود را آغاز کرد.
شهرستان کلاله با افزون بر 110 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.