به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید علی طاهری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز جشن های دهه کرامت در استان، اظهار داشت: امسال حضور خادمان رضوی در این استان در قالب سه کاروان خواهد یود که در تمامی شهرستان های استان حضور یافته و ویژه برنامه هایی را اجرا خواهند کرد.
به گفته وی؛ فعالیت کاروان زیرسایه خورشید برای حضور در شهرستان ها به طور رسمی از هشتم مرداد آغاز می شود.
مسئول شبکه جوانان دفتراستان قدس رضوی گلستان در این پیوند گفت که دهمین جشنواره زیرسایه خورشید به صورت مردمی در دهه کرامت به طور همزمان در 31 استان و 34 کشور خارجی با شعار 'به تو اقتدا می کنیم یا علی بن موسی الرضا (ع)' برگزار می شود.
سید احسان بنی فاطمی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تقویت فرهنگ زیارت از راه دور به واسطه حضور کاروان خادمان امام رضا (ع) در شهرستان ها است، افزود: با حضور کاروان خادمان این امام همام در 49 روستا و 28 شهر این استان، جشن های دهه کرامت برگزار می شود.
به گفته وی؛ دریک هفته حضور کاروان خادمان امام رضا (ع) در گلستان 313 عنوان برنامه ویژه دهه کرامت برپا خواهد شد.
وی سرکشی و دلجویی از خانواده جانباختکان معدن زمستان یورت آزادشهر، اجرای طرح قرائت خطبه عقد جوانان 'با اجازه امام رضا، بله'، توزیع 140 سبد حمایتی در مناطق محروم استان و بازدید از گروه های جهادی و کارگاه های اقتصاد مقاومتی را از جمله ویژه برنامه های جشن های دهه کرامت در گلستان برشمرد.

*استقبال 400 گلستانی از خادم یاری رضوی
مسئول جذب خادم یاران دفتر آستان قدس رضوی در گلستان گفت که از ابتدای امسال حدود 400 نفر برای خادم یاری رضوی در این استان ثبت نام کرده اند که برای 150 تن از آنها دعوت نامه ارسال و کلاس های توجبهی و گزینشی هم برگزار شده است.
حسین ثبوتی افزود: همچنین از گلستان حدود 14 تن به عنوان خادم یار رضوی به حرم مطهر در مشهد معرفی شده اند.
به گفته وی؛ افراد علاقمند به خادم یاری رضوی می توانند از طریق مراجعه به دفتر یا ورود به سامانه آستان قدس رضوی اطلاعات لازم را کسب کنند.

*اعزام 1300 زائر اولی از گلستان برای زیارت مطهر امام رضا (ع)
مسئول اعزام زائران محروم به مشهد مقدس دفتر آستان قدس رضوی درگلستان هم گفت: یکهزار و 300 زائر اولی از این استان در نیمه نخست امسال برای زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام سید محمد علوی افزود: تاکنون 500 تن از زائر اولی ها در گلستان با کمک معتمدان محلی شناسایی و با معرفی این دفتر، عازم مرقد مطهر امام هشتم شده اند.
وی؛ سرکشی از 200 بیمار زمین گیر، اجرای طرح پرچمدار حجاب فاطمی ویژه دانش آموزان سوم ابتدایی تا سوم راهنمایی به تعداد 166 نفر، اعزام نوجوانان به مشهد و اعزام بیماران سخت علاج برای زیارت امام رضا (ع) را از دیگر فعالیت های این دفتر بیان کرد.
حاج اکبری مسئول امور محرومان دفتر آستان قدس رضوی گلستان نیز گفت: بخش امور محرومان این دفتر فعالیت های در زمینه هایی از جمله شناسایی زائر اولی ها، اطعام دهی ،دلجویی از بیماران، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اعطای جهیزیه ، توزیع سبد کالا، پرداخت هزینه درمانی و رفع محرومیت داشته است.
وی همچنین از اختصاص اعتبار برای محرومیت زدایی از دهستان کرند گنبدکاووس توسط آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: این طرح از دهه کرامت امسال به طور رسمی عملیات آن به اجرا در خواهد آمد.
دفتر سرپرستی آستان قدس رضوی در گلستان از اواخر سال 95 در این استان به طور رسمی فعالیت خود را زیر نظر معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی آغاز کرده است.
استان گلستان بایک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون در شمال کشور قرار دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.