به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیرشیر توماج روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان که با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در گمیشان برگزار شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تلاش های فراوانی برای برطرف کردن این مشکل انجام داده که امیدواریم برنامه های مورد نظردر زمان مقرر اجرایی شده و دغدغه بزرگ جوانان و خانواده های آنان برطرف شود.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری فراوان در توسعه سایت میگو، یکی از تدابیر دولت برای ایجاد مشاغل جدید در منطقه است اما آمار بالای بیکاری نیازمند اقدامات بیشتر و مداوم تر است.
فرماندار گمیشان افزود: اعتیاد به موادمخدر صنعتی، طلاق و خودکشی از جمله آسیب های اجتماعی گریبانگیر شهرستان است که البته در سال های اخیر با اقدامات زیربنایی انجام شده شاهد کاهش آمار این آسیب ها هستیم.
توماج ادامه داد: راه اندازی اورژانس اجتماعی که امروز در گمیشان به بهره برداری رسید، از جمله تمهیداتی است که می تواند منجر به کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در این شهرستان شود.
وی بیان کرد: اگرچه در گمیشان دفتری برای ثبت طلاق فعالیت ندارد اما آمار مراجعین به دیگر مناطق نیز بیانگیر کاهش طلاق بین زوج های این منطقه است.
فرماندار گمیشان همچنین آمار خودکشی در این شهرستان که در سال 92 به صد مورد هم رسیده بود را با کاهش بیان کرد و افزود: امسال 20 مورد اقدام به خودکشی در شهرستان داشتیم که خوشبختانه هیچکدام از آنها منجر به فوت نشد.
وی به وجود 200 خانواده دارای 2 معلول در گمیشان نیز اشاره کرد و خواستار حمایت بیشتر و رسیدگی به این خانواده ها شد.
/1648/3091
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.