به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین پیشقدم در جلسه هم اندیشی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در مسائل توسعه ای استان اظهارکرد: امکان وارد کردن نهاده های کشاورزی از تولید کنندگان برتراز عوامل اصلی بهبود کیفیت گندم های برداشت شده گلستان بوده که نقش برجام در این رونق اقتصادی انکار نشدنی است.
وی بیان کرد: گلستان از استان های برتر تولید کننده مواد غذایی کشور است و همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط می تواند علاوه بر افزایش تولیدات ، منجر به ارتقای نقش استان در تامین امنیت غذایی کشور شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه گلستان همچنین از تلاش مدیران دستگاه ها در اجرا و تکمیل طرح های عمرانی قدر دانی کرد و گفت: با وجود کاهش اعتبارات تخصیص یافته ، سال گذشته میانگین سرانه طرح های عمرانی گلستان از سرانه کشوری بالاتر و شرایط امیدوار کننده تری داشت.
پیشقدم ادامه داد: میانگین سرانه اعتبار استانی هر طرح کشوری 202 میلیون تومان و میانگین سرانه اعتبار استانی هر طرح احداثی 260 میلیون تومان بود که این ارقام برای طرح های گلستان به ترتیب 317 و 400 میلیون تومان و بیانگر رشد محسوس و برتری قابل توجه گلستان در مقایسه با میانگین کشوری است.
وی همچنین کمبود آب به خصوص در مناطق روستایی را یکی از مشکلات جدی گلستان دانست و گفت: فرسوده بودن خطوط انتقال آب موجب شده که ساکنین مناطق روستایی در روزهای گرم سال با کمبود مواجه شوند.
به گفته وی؛ با توجه به جمعیت 46 درصدی روستاییان گلستان باید مشکل کمبود آب این مناطق با اجرای طرح های زیربنایی برطرف شود.
وی؛ بر ایجاد و توجه به ورود صنایع جدید به استان تاکید کرد و اظهارداشت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه بیشتری قرارگیرد، ممانعت از ورود صنایع آلاینده و نیازمند آب فراوان است.
پیشقدم همچنین خطر بیابان زایی در گلستان را یادآور شد و افزود: گلستان جزو استان هایی است که خطر بیابانی شدن دارد اما هنوز جزو مناطق بهره مند از اعتبارات مقابله با این پدیده قرار نگرفته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان بیان کرد: افزایش مخاطرات مرتبط با بیابانی شدن، استقبال کم سرمایه گذاران را به دنبال خواهد داشت و باید با اجرای طرح های مناسب از بروز این پدیده جلوگیری کنیم.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.