به گزارش خبرنگار ایرنا، یحیی عباسی شنبه شب درنشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت (31 تیر تا 6 مرداد) افزود: این تعداد دانش آموخته دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی و تولیدی مشغول مهارت آموزی می شوند.
وی گفت: در دوره مهارت آموزی 4 تا 6 ماهه این دانش آموختگان، دولت هر ماه یک سوم حقوق قانون کار را به عنوان دستمزد به آنان پرداخت می کند.
عباسی اضافه کرد: پس از پایان مهارت آموزی و قبولی در آزمون، درصورت صلاحدید کارفرما یا صاحب بنگاه، دانش آموخته جذب واحد تولیدی می شوند.
وی از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار ویژه افراد بیکار فاقد مهارت نیز خبر داد و گفت: در این طرح، افراد در قالب شاگرد در یک واحد اقتصادی یا تولیدی مشغول مهارت آموزی می شوند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس، مدت آموزش این افراد را 80 ساعت اعلام کرد و گفت: سهمیه امسال گنبدکاووس در اجرای این طرح 128 نفر است.
عباسی به فعالیت 70 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در گنبدکاووس خبر داد و افزود: از این تعداد 60 آموزشگاه ویژه بانوان است که در رشته های مختلف به کارآموزان آموزش می دهند.
وی گفت: تعهد آموزشی این مراکز غیر دولتی در سه ماهه نخست امسال 127 هزارو 500 نفر ساعت آموزش بود که افزون بر 70 هزار ساعت آن تحقق یافت.
عباسی از تخفیف 30 درصدی شهریه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در هفته ملی مهارت در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار است.
وی تعهد آموزش مرکز دولتی فنی و حرفه ای گنبدکاووس را در سال جاری 537 هزار نفر ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون افزون بر 140 هزار ساعت آن محقق شده است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس همچنین با تبریک هفته ملی مهارت گفت: در این هفته برنامه های متنوعی پیش بینی شده که علاوه بر افتتاح چند آموزشگاه آزاد خیاطی، طلا و جواهرسازی و موسیقی، برگزاری جشن ملی مهارت، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم و برپایی نمایشگاه توانمندی های کارآموزان پیش بینی شده است.
عباسی، تنظیم موتور رایگان برای خودروهای عبوری از مقابل مرکز فنی و حرفه ای واقع در ابتدای جاده گنبد به اینچه برون، غبار روبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه های فنی و حرفه ای گنبدکاووس در هفته ملی مهارت برشمرد.
وی رتبه بندی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و پیگیری تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران این شهرستان را از دیگر برنامه های امسال فنی و حرفه ای برشمرد و بر لزوم همکاری همه ادارات و نهادها یا فنی و حرفه ای تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.