به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابوالفضل تیرانداز روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد : سال گذشته ضریب نفوذ آموزش فنی و حرفه ای در روستاهای گلستان 21 درصد بود و با تمرکز بر توسعه این آموزش ها روستاییان ساکن 209 روستا از آموزش فنی و حرفه ای رشته های گوناگون بهره مند شدند .
وی بیان کرد : با ارائه بیش از 644 هزار نفر ساعت آموزش به روستاییان ، امیدواریم فرصت جدید ورود به بازارهای کسب و کار برای این افراد به خصوص با موضوعات مرتبط با روستاها را فراهم کنیم .
مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان افزود : یکی دیگر از بخش های مورد توجه فنی و حرفه ای برای آموزش حرفه ها ، تقویت پایه های آموزشی و فنی با رویکرد تلاش برای آماده سازی ورود افراد آسیب پذیر به بازارهای کار است .
تیرانداز ادامه داد : از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای رشته های گوناگون به این افراد ارائه و برای ورود به بازار کار آماده شدند.
وی؛ آموزش اتباع بیگانه را از دیگر بخش های مورد توجه فنی و حرفه ای برای حرفه آموزی دانست و گفت: در گذشته این آموزش ها با هدف توانمندسازی برای بازگرداندن این افراد به کشور خود انجام می شد اما در سال های اخیر و با تغییر رویکرد این آموزش ها با هدف جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی توسط این افراد ارائه می شود.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.