به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا هنروز روز شنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه فراوانی به توسعه سلامت در مناطق روستایی داشته است واینک ایجاد ساختارها و زیرساخت های مناسب شهری ضروری بوده زیرا تداوم این شرایط منجر به افزایش معضلات بهداشتی در شهرها می شود.
وی بیان کرد: اگر چه در مناطق شهری دسترسی به خدمات بهداشتی برای مردم آسان تر و سطح سواد بهداشتی مردم در مقایسه با روستاها بیشتر است اما هزینه های فراوان ارائه خدمات بهداشتی خارج از فضای مراکز درمانی دولتی، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: هم اینک فضای مناسبی برای ارائه خدمات ضروری در شهرهای استان نداریم که لازم است با استفاده مطلوب از بودجه های استانی و جذب کمک نیکوکاران، این مشکلات و کمبودها برطرف و زیر ساخت ها در زمانی اندک تامین شود.
هنرور ادامه داد : بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، نیمی از بودجه های احداث مراکز درمانی مناطق شهری در کشور از طرف این وزارتخانه پرداخت می شود و مابقی این اعتبارات باید از محل بودجه های استانی و کمک خیراندیشان تامین شود.
وی اضافه کرد: هم اینک گلستان 106 طرح عمرانی نیمه تمام درمانی دارد که بهره مندی به موقع از بودجه های استانی و تلاش برای ایجاد انگیزه در ورود خیرین به این عرصه می تواند علاوه بر اتمام به موقع این طرح ها ، مشکلات مرتبط با کمبود فضای فیزیکی و درمانی در حوزه بهداشت و درمان را برطرف کند.
هنرور به 2 هزار و 526 تخت بیمارستانی فعال در استان اشاره کرد و گفت: براساس سند طراحی شده وزارت بهداشت ، تا سال 1404 گلستان باید 4 هزار و 27 تخت بیمارستانی داشته باشد که فراهم کردن این امکانات، نیازمند حمایت های ویژه خیرین بخش سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت گلستان هم در این نشست بر لزوم همسان سازی دفترچه های درمانی تاکید کرد و گفت: تعدد دفترچه های درمانی برای اشخاص ضرورت کسب خدمات به موقع ، کافی و مناسب را برای آنها دشوار می کند.
سیدمحمد حسینی اظهار کرد: در استان یک میلیون و869 هزار نفری گلستان، 2 میلیون دفترچه درمانی وجود دارد و یک فرد با توجه به قراردادهای درمانی ممکن است دفترچه های متعددی از مراکز ارائه دهنده خدمات بیمه ای داشته باشد که این روند باید با تشکیل بانک اطلاعتی جامع و یکپارچه اصلاح شود.
وی در خصوص خدمات بیمه سلامت در استان گفت: قریب 70 درصد جمعیت ساکن گلستان حدود یک میلیون و 183 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند که عقد قرارداد با متخصصین ،آرامش خیال این افراد در دریافت خدمات پزشکی مناسب و به موقع را به همراه خواهد داشت.
3091 /1648
خبرنگار: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.