محمدرضا ملکان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد کار آموز 251 نفر شامل 130 زن و 121 مرد در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و 265 نفر شامل 232 نفر زن و 33 نفر مرد در آموزشگاه های بخش خصوصی آموزش و مهارت های لازم را فرا گرفتند.
وی افزود: کارآموزان درمراکز دولتی در رشته های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و در آموزشگاه های آزاد نیز در رشته های امور مالی و بازرگانی، صنایع چرم، پوست و خز، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، هنرهای تسجمی و آموزشی، آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.
ملکان بابیان اینکه برای تمامی کارآموزان گواهینامه مهارت صادر شده است، اضافه کرد: از این تعداد کارآموز تاکنون 52 نفر جذب بازار کار شده و تعدادی نیز از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات راه اندازی کسب و کار دریافت کرده اند.
وی از انتخاب دو مدیر آموزشگاه های آزاد گالیکش در زمره 15 مدیر برتر دربین آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور خبر داد و تصریح کرد: معصومه قاسمی و معصومه وزیری به نمایندگی از استان گلستان موفق به کسب این رتبه ها شدند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گالیکش به برخی برنامه های پیش بینی شده این مرکز درهفته ملی مهارت (31 تیر تا 6 مرداد) دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های کارآموزان بخش دولتی و خصوصی، بازدید عموم مردم از کارگاه های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای، برگزاری مسابقه عکس مهارت در فضای مجازی و افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلکوه از جمله این برنامه ها است.
ملکان، تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای گالیکش را 18 آموزشگاه اعلام کرد و گفت: تعهد آموزشی مراکز فنی و حرفه ای دولتی و غیردولتی این شهرستان در سال جاری، 107 هزارو 734 نفر ساعت می باشد.
وی افزود: درسال گذشته تعهد آموزشی این شهرستان 92 هزار نفر ساعت بود که افزون بر 110 هزار نفر ساعت محقق شد.
شهرستان گالیکش با 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
7481/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.