به گزارش روز چهارشنبه ایرنا هادی هاشمیان در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درگرگان برگزار شد ، اضافه کرد: همچنین پارسال از تغییر کاربری 420 هزار مترمربع زمین کشاورزی در استان جلوگیری شد.
هاشمیان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دادگستری، ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرقانونی را به حداقل رسانده است، افزود: در گلستان منتظر نمی مانیم تا تغییر کاربری و ساخت وساز انجام شود، بلکه جلوی دست اندازی ها در بدو امر گرفته می شود.
به گفته وی؛ اگر جلوی ساخت وسازها و تغییر کاربری ها را در ابتدای کار بگیریم هم از تخریب محیط زیست پیشگیری می شود و هم آسیب های اجتماعی و مالی ناشی از حکم قلع و قمع کاسته خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان نیز گفت که با اقدامات صورت گرفته، تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز به صفر رسیده است و در شرایطی هستیم که کمتر کسی جرات دارد در منظرعمومی و به صورت آشکار چنین فعالیت هایی داشته باشد.
حجت الاسلام سید مصطفی حقی همچنین مهمترین خواسته در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز را تامین امکانات لجستیکی بیان کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم گفت: برنامه های پیشگیری متعددی سال گذشته با مشارکت سایر دستگاه ها در استان اجرا شد که نتیجه آن، کاهش آمار جرائم خشن در استان بود.
حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: کاهش 10 درصدی ضرب و جرح عمدی، 7 درصدی توهین و6 درصدی تخریب اموال مردم نشان می دهد که فرهنگ سازی و افزایش آگاهی حقوقی مردم در پیشگیری از ناهنجاری ها موثر است.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.