رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از وضعیت خوب و رشد کیفی و کمی صنعت و تجارت استان گفت.

حسینقلی قوانلو در نشستی با رسانه‌ها و خبرنگاران درباره وضعیت و رشد کیفی و کمی صنعت و تجارت استان گفت: زمستان سال‌گذشته استان گلستان ۱۲/۱ درصد رونق در بخش صنعت را تجربه کرد و نسبت به پاییز همان سال ۵/۳ درصد رشد را نشان می دهد. 

وی در ادامه افزود: سال ۹۱ از نظر ارزش افزوده رتبه ۲۶ کشور بودیم. اما امروز بحمدالله با حمایت‌های دولت دکتر روحانی و شخص استاندار، از این نظر رتبه ۱۸ کشور هستیم. و این گواه رونق گرفتن فضای کسب وکار در استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان درباره حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات گفت: استان گلستان تنها استان کشور است که شورای تخصیص تسهیلات و سرمایه در گردش با حضور استاندار برگزار می‌شود و این نکته مهم و قابل است. که مسئولان ارشد استان تمام همت خود را برای بهبود و رونق هرچه بیشتر به کار گرفته‌اند که از نظر پرداخت تسهیلات به بخش تولید وصنعت رتبه هفتم کشور هستیم.

قوانلو در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌های اصولگرا درباره استاندار گلستان گفت: مگر استاندار را بر چه اساسی ارزیابی می‌کنند؟ مگر نه این است که براساس نرخ مشارکت در انتخابات، ورود نمایندگان حامی دولت و لیست امید به مجلس دهم، رای بالای مردم استان به دکتر روحانی که نتیجه عملکرد مثبت استاندار بوده و رشد اقتصادی که در همه موارد استاندار گلستان جز پنج استاندار برتر کشور و این قابل تقدیر است.

قوانلو در پایان افزود: ابتدای دولت تدبیروامید در استان گلستان قریب به ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل بود اما امروز هم تعداد تعطیلی واحدها کاهش چشمگیری داشته و هم ۲۰۰ واحد جدید راه اندازی شده است.

گفتنی است، گرامیداشت روز صنعت با حضور وزیر و مسئولان عالی رتبه کشور روز سه شنبه در گرگان برگزار می شود و ضمنا از خانواده بزرگ معدن زمستان یورت تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.